0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det var en väldans hypotetisk uträkning då ingen betalade så mycket för en sån tjänst vilken var huvudanledningen till att RUT uppkom. Varför antar du inte 2200:- 3300:- eller 5500:- och gör en än större vinst åt staten?Sanningen är ju att man i realiteten betalade svart och staten fick nada. Mycket vanligt innan RUT.Tramsig diskussion.
Eftersom diskussionen tydligen är ekonomisk, så kan vi alla fråga oss:Vill vi ha Anders Borg eller Thomas Östros som kassör/kamrer, när snålblåsten viner......?Statsskulden betas stadigt av.......se rgk.se
Om du inte förstår hur RUT-avdraget är konstruerat kan du fråga. Dina uttalanden avslöjar bara att du är totalt okunnig inom detta område.
Citat från: Thomas59 skrivet 18 september 2010, 23:45:01Om du inte förstår hur RUT-avdraget är konstruerat kan du fråga. Dina uttalanden avslöjar bara att du är totalt okunnig inom detta område.Vet hur det fungerar. Förstår också. Det är en kostnad i mina ögon. Okunnig är jag inte. Nu uppskattar man rut det till plusminus noll .. alltså lika illa som svart. Ingen oberoende har granskat rut.Den som arbetar inom Rut måste dra sina egna socialautgifter som skall betala sjukvård, pension mm. Men det funkar bra om andra betalar åt Rut-jobbaren. En annan aspekt är att väldigt månag inom rut är gästarbetare... tjo flöjt!
Citat från: MGKea skrivet 18 september 2010, 23:53:51Citat från: Thomas59 skrivet 18 september 2010, 23:45:01Om du inte förstår hur RUT-avdraget är konstruerat kan du fråga. Dina uttalanden avslöjar bara att du är totalt okunnig inom detta område.Vet hur det fungerar. Förstår också. Det är en kostnad i mina ögon. Okunnig är jag inte. Nu uppskattar man rut det till plusminus noll .. alltså lika illa som svart. Ingen oberoende har granskat rut.Den som arbetar inom Rut måste dra sina egna socialautgifter som skall betala sjukvård, pension mm. Men det funkar bra om andra betalar åt Rut-jobbaren. En annan aspekt är att väldigt månag inom rut är gästarbetare... tjo flöjt!Du har inte tänkt på att dom som tidigare jobbade svart kanske lyfte a-kassa, lönebidrag från FK, sjukpension, mm, mm? Skrämmande nivå på detta.
Citat från: Thomas59 skrivet 18 september 2010, 23:45:01Om du inte förstår hur RUT-avdraget är konstruerat kan du fråga. Dina uttalanden avslöjar bara att du är totalt okunnig inom detta område.Vet hur det fungerar. Förstår också. Det är en kostnad i mina ögon. Okunnig är jag inte. Nu uppskattar man Rut till plusminus noll .. alltså lika illa som svart. Ingen oberoende har granskat rut.Den som arbetar inom Rut måste dra sina egna socialautgifter som skall betala sjukvård, pension mm. Men det funkar bra om andra betalar åt Rut-jobbaren. En annan aspekt är att väldigt många Rutisar är gästarbetare... tjo flöjt!
ROT är mycket bättre än RUT.Punkt SLUT.
RaffenDu är betydligt välbeställdare än jag eller mina föräldrar som köper RUT-tjänster.
Citat från: Rickard skrivet 19 september 2010, 00:09:20ROT är mycket bättre än RUT.Punkt SLUT.Tänkte fråga varför men det har väl framgått redan. ROT=MÄN / RUT=KVINNOR så du behöver inte svara. Beklagligt att ni ska ha en så mossig syn på kvinnor.
Citat från: Rickard skrivet 19 september 2010, 00:09:20ROT är mycket bättre än RUT.Punkt SLUT.Håller med. Vet att energiåtgärder kommer att bakas in med rödgrön regering. Bra för forat!