0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: boek skrivet 18 september 2010, 21:57:48A-kassan och sjukförsäkringen bör höjas till minst den nivå den hade innan de blå tog över makten. Detta ger dessa personer en större köpkraft som hjälper till att lyfta Sverige och som dessutom skapar nya jobb. Bra så eller?Det var ju sossarna som sänkte A-kassan, har du glömt bort det?
A-kassan och sjukförsäkringen bör höjas till minst den nivå den hade innan de blå tog över makten. Detta ger dessa personer en större köpkraft som hjälper till att lyfta Sverige och som dessutom skapar nya jobb. Bra så eller?
Citat från: MGKea skrivet 18 september 2010, 23:10:33Citat från: rocas skrivet 18 september 2010, 23:07:06Jag gillar Mona. Hon är lugn och behaglig.Det är fel att hon har målats ut som ett svagt kort till partiledare eller blivande statsminister.Skulle vilja påstå att du är BIDRAGSTAGARE med 550kr. Bidrag och Moderat går det ihop? Kan inte riktigt förstå hur det faktum att man får behålla 550 kr mer av den EGNA INTJÄNADE LÖNEN kan ses som ett bidrag? Enda förklaringen är ju att du och dina sosseanhängare i princip anser att HELA lönen tillhör staten och att varje korvöre som man får behålla är ett bidrag från staten. Du är inte den enda som gett uttryck för dessa tankar och det är lika skrämmande varje gång man hör det. Att ni inte begriper att den skruvade bild av verkligheten som ni ger uttryck för inte längre köps av väljarna. Sossarna är så fast i bilden att alla väljare går att köpa med bidrag att man vägrar att tänka om och tänka nytt.
Citat från: rocas skrivet 18 september 2010, 23:07:06Jag gillar Mona. Hon är lugn och behaglig.Det är fel att hon har målats ut som ett svagt kort till partiledare eller blivande statsminister.Skulle vilja påstå att du är BIDRAGSTAGARE med 550kr. Bidrag och Moderat går det ihop?
Jag gillar Mona. Hon är lugn och behaglig.Det är fel att hon har målats ut som ett svagt kort till partiledare eller blivande statsminister.
Citat från: Thomas59 skrivet 18 september 2010, 23:15:00Citat från: MGKea skrivet 18 september 2010, 22:43:00Citat från: rocas skrivet 18 september 2010, 19:32:02RaffenJag är en 53 årig ensamstående man med en vuxen son som bor hemma eftersom han inte har råd med eget boende.Jag hyr in RUT en gång i månaden. Då torkar hon/han alla golv, dammsuger mattor, skrubbar toalett och dusch.Jag betalar 555 SEK istället för 1100 SEK.Kvinnan eller mannen som heter Rut eller Per gör ett bra jobb...troligen med yrkesstolthet.Jag tycker du skall betala 1100 SEK. Jag vill inte vara med och betala din och andras "dirty work".Jag vill ha tillbaka mina 5% istället. Rut är ett jävla sätt mot oss företagare som inte är "städbolag"Du betalar inget för att någon utnyttjar RUT-avdraget. Statens kostnad för avdrget är 0 kr. Du bör ta del av de studier som gjorts innan du uttalar dig."RUT är ett j-a sätt mot oss företagare" säger du. Kan du utveckla vad du menar med det? Tycker du likadant avseende ROT?Du vill inte vara med och betala "din och andras "dirty work"" skriver du i ditt svar till rocas. Vad är det för snedvriden syn på andras arbete som du lever med. Kan du utveckla på vilket sätt de tjänster rocas köper är "dirty work".?Man har inte gjort några oberoende undersökningar av Rut. Så är det. Läs på själv!Jag kan gå med på särskild moms för Rut. Men ett bidrag är galet. Läget uppskattas idag till plusminus noll. Alltså lika illa som svart.
Citat från: MGKea skrivet 18 september 2010, 22:43:00Citat från: rocas skrivet 18 september 2010, 19:32:02RaffenJag är en 53 årig ensamstående man med en vuxen son som bor hemma eftersom han inte har råd med eget boende.Jag hyr in RUT en gång i månaden. Då torkar hon/han alla golv, dammsuger mattor, skrubbar toalett och dusch.Jag betalar 555 SEK istället för 1100 SEK.Kvinnan eller mannen som heter Rut eller Per gör ett bra jobb...troligen med yrkesstolthet.Jag tycker du skall betala 1100 SEK. Jag vill inte vara med och betala din och andras "dirty work".Jag vill ha tillbaka mina 5% istället. Rut är ett jävla sätt mot oss företagare som inte är "städbolag"Du betalar inget för att någon utnyttjar RUT-avdraget. Statens kostnad för avdrget är 0 kr. Du bör ta del av de studier som gjorts innan du uttalar dig."RUT är ett j-a sätt mot oss företagare" säger du. Kan du utveckla vad du menar med det? Tycker du likadant avseende ROT?Du vill inte vara med och betala "din och andras "dirty work"" skriver du i ditt svar till rocas. Vad är det för snedvriden syn på andras arbete som du lever med. Kan du utveckla på vilket sätt de tjänster rocas köper är "dirty work".?
Citat från: rocas skrivet 18 september 2010, 19:32:02RaffenJag är en 53 årig ensamstående man med en vuxen son som bor hemma eftersom han inte har råd med eget boende.Jag hyr in RUT en gång i månaden. Då torkar hon/han alla golv, dammsuger mattor, skrubbar toalett och dusch.Jag betalar 555 SEK istället för 1100 SEK.Kvinnan eller mannen som heter Rut eller Per gör ett bra jobb...troligen med yrkesstolthet.Jag tycker du skall betala 1100 SEK. Jag vill inte vara med och betala din och andras "dirty work".Jag vill ha tillbaka mina 5% istället. Rut är ett jävla sätt mot oss företagare som inte är "städbolag"
RaffenJag är en 53 årig ensamstående man med en vuxen son som bor hemma eftersom han inte har råd med eget boende.Jag hyr in RUT en gång i månaden. Då torkar hon/han alla golv, dammsuger mattor, skrubbar toalett och dusch.Jag betalar 555 SEK istället för 1100 SEK.Kvinnan eller mannen som heter Rut eller Per gör ett bra jobb...troligen med yrkesstolthet.
Eftersom diskussionen tydligen är ekonomisk, så kan vi alla fråga oss:Vill vi ha Anders Borg eller Thomas Östros som kassör/kamrer, när snålblåsten viner......?Statsskulden betas stadigt av.......se rgk.se
Citat från: MGKea skrivet 18 september 2010, 23:16:33Citat från: Thomas59 skrivet 18 september 2010, 23:15:00Citat från: MGKea skrivet 18 september 2010, 22:43:00Citat från: rocas skrivet 18 september 2010, 19:32:02RaffenJag är en 53 årig ensamstående man med en vuxen son som bor hemma eftersom han inte har råd med eget boende.Jag hyr in RUT en gång i månaden. Då torkar hon/han alla golv, dammsuger mattor, skrubbar toalett och dusch.Jag betalar 555 SEK istället för 1100 SEK.Kvinnan eller mannen som heter Rut eller Per gör ett bra jobb...troligen med yrkesstolthet.Jag tycker du skall betala 1100 SEK. Jag vill inte vara med och betala din och andras "dirty work".Jag vill ha tillbaka mina 5% istället. Rut är ett jävla sätt mot oss företagare som inte är "städbolag"Du betalar inget för att någon utnyttjar RUT-avdraget. Statens kostnad för avdrget är 0 kr. Du bör ta del av de studier som gjorts innan du uttalar dig."RUT är ett j-a sätt mot oss företagare" säger du. Kan du utveckla vad du menar med det? Tycker du likadant avseende ROT?Du vill inte vara med och betala "din och andras "dirty work"" skriver du i ditt svar till rocas. Vad är det för snedvriden syn på andras arbete som du lever med. Kan du utveckla på vilket sätt de tjänster rocas köper är "dirty work".?Man har inte gjort några oberoende undersökningar av Rut. Så är det. Läs på själv!Jag kan gå med på särskild moms för Rut. Men ett bidrag är galet. Läget uppskattas idag till plusminus noll. Alltså lika illa som svart.Jag är väl påläst så jag går inte på några svepande bortförklaringar som du kör med. Hört talas om Konjunkturinstitutet?Att påstå att RUT är en bidragsreform visar bara att du inte är påläst alt inte förstår. RUT-"Avdraget", hört talas om det - AVDRAGET inte BIDRAGET!
Vår ekonomiskt framgångsrike granne i öster har permanetat RUT avdraget.Varför inte se RUt som en möjlighet för tjänstesektorn att utvecklas och för stressade människor att kunna sälja bort vissa hushållssysslor?Vi företagre kan göra avdrag för allt möjligt, fastighetsägare för lyxrenoveringar, men stressade eller sjuka vanliga människor skall hindras av gråsossarna.Var finns logiken?
Citat från: rocas skrivet 18 september 2010, 23:28:17Eftersom diskussionen tydligen är ekonomisk, så kan vi alla fråga oss:Vill vi ha Anders Borg eller Thomas Östros som kassör/kamrer, när snålblåsten viner......?Statsskulden betas stadigt av.......se rgk.seStatsskulden har betats av under denna regering helt och hållet p.g.a. utförsäljningen av statliga vinstgivande företag.
Citat från: Thomas59 skrivet 18 september 2010, 23:27:15Citat från: MGKea skrivet 18 september 2010, 23:16:33Citat från: Thomas59 skrivet 18 september 2010, 23:15:00Citat från: MGKea skrivet 18 september 2010, 22:43:00Citat från: rocas skrivet 18 september 2010, 19:32:02RaffenJag är en 53 årig ensamstående man med en vuxen son som bor hemma eftersom han inte har råd med eget boende.Jag hyr in RUT en gång i månaden. Då torkar hon/han alla golv, dammsuger mattor, skrubbar toalett och dusch.Jag betalar 555 SEK istället för 1100 SEK.Kvinnan eller mannen som heter Rut eller Per gör ett bra jobb...troligen med yrkesstolthet.Jag tycker du skall betala 1100 SEK. Jag vill inte vara med och betala din och andras "dirty work".Jag vill ha tillbaka mina 5% istället. Rut är ett jävla sätt mot oss företagare som inte är "städbolag"Du betalar inget för att någon utnyttjar RUT-avdraget. Statens kostnad för avdrget är 0 kr. Du bör ta del av de studier som gjorts innan du uttalar dig."RUT är ett j-a sätt mot oss företagare" säger du. Kan du utveckla vad du menar med det? Tycker du likadant avseende ROT?Du vill inte vara med och betala "din och andras "dirty work"" skriver du i ditt svar till rocas. Vad är det för snedvriden syn på andras arbete som du lever med. Kan du utveckla på vilket sätt de tjänster rocas köper är "dirty work".?Man har inte gjort några oberoende undersökningar av Rut. Så är det. Läs på själv!Jag kan gå med på särskild moms för Rut. Men ett bidrag är galet. Läget uppskattas idag till plusminus noll. Alltså lika illa som svart.Jag är väl påläst så jag går inte på några svepande bortförklaringar som du kör med. Hört talas om Konjunkturinstitutet?Att påstå att RUT är en bidragsreform visar bara att du inte är påläst alt inte förstår. RUT-"Avdraget", hört talas om det - AVDRAGET inte BIDRAGET!Det ÄR en kostnad!!!! som staten står för! Kunden betalar 550kr, staten 550kr, Firman får 1100kr ... Barnbidrag? Hallå!
Citat från: Thomas59 skrivet 18 september 2010, 23:22:31Citat från: MGKea skrivet 18 september 2010, 23:10:33Citat från: rocas skrivet 18 september 2010, 23:07:06Jag gillar Mona. Hon är lugn och behaglig.Det är fel att hon har målats ut som ett svagt kort till partiledare eller blivande statsminister.Skulle vilja påstå att du är BIDRAGSTAGARE med 550kr. Bidrag och Moderat går det ihop? Kan inte riktigt förstå hur det faktum att man får behålla 550 kr mer av den EGNA INTJÄNADE LÖNEN kan ses som ett bidrag? Enda förklaringen är ju att du och dina sosseanhängare i princip anser att HELA lönen tillhör staten och att varje korvöre som man får behålla är ett bidrag från staten. Du är inte den enda som gett uttryck för dessa tankar och det är lika skrämmande varje gång man hör det. Att ni inte begriper att den skruvade bild av verkligheten som ni ger uttryck för inte längre köps av väljarna. Sossarna är så fast i bilden att alla väljare går att köpa med bidrag att man vägrar att tänka om och tänka nytt. Staten står för 550kr om tjänsten kostar 1100kr. Det är en kostnad för staten. Ett bidrag för den som köper tjänsten.Förlaget är att vi är konsekventa och halverar allt. Hur blir det? Räkna på det!
Citat från: MGKea skrivet 18 september 2010, 23:32:18Citat från: Thomas59 skrivet 18 september 2010, 23:27:15Citat från: MGKea skrivet 18 september 2010, 23:16:33Citat från: Thomas59 skrivet 18 september 2010, 23:15:00Citat från: MGKea skrivet 18 september 2010, 22:43:00Citat från: rocas skrivet 18 september 2010, 19:32:02RaffenJag är en 53 årig ensamstående man med en vuxen son som bor hemma eftersom han inte har råd med eget boende.Jag hyr in RUT en gång i månaden. Då torkar hon/han alla golv, dammsuger mattor, skrubbar toalett och dusch.Jag betalar 555 SEK istället för 1100 SEK.Kvinnan eller mannen som heter Rut eller Per gör ett bra jobb...troligen med yrkesstolthet.Jag tycker du skall betala 1100 SEK. Jag vill inte vara med och betala din och andras "dirty work".Jag vill ha tillbaka mina 5% istället. Rut är ett jävla sätt mot oss företagare som inte är "städbolag"Du betalar inget för att någon utnyttjar RUT-avdraget. Statens kostnad för avdrget är 0 kr. Du bör ta del av de studier som gjorts innan du uttalar dig."RUT är ett j-a sätt mot oss företagare" säger du. Kan du utveckla vad du menar med det? Tycker du likadant avseende ROT?Du vill inte vara med och betala "din och andras "dirty work"" skriver du i ditt svar till rocas. Vad är det för snedvriden syn på andras arbete som du lever med. Kan du utveckla på vilket sätt de tjänster rocas köper är "dirty work".?Man har inte gjort några oberoende undersökningar av Rut. Så är det. Läs på själv!Jag kan gå med på särskild moms för Rut. Men ett bidrag är galet. Läget uppskattas idag till plusminus noll. Alltså lika illa som svart.Jag är väl påläst så jag går inte på några svepande bortförklaringar som du kör med. Hört talas om Konjunkturinstitutet?Att påstå att RUT är en bidragsreform visar bara att du inte är påläst alt inte förstår. RUT-"Avdraget", hört talas om det - AVDRAGET inte BIDRAGET!Det ÄR en kostnad!!!! som staten står för! Kunden betalar 550kr, staten 550kr, Firman får 1100kr ... Barnbidrag? Hallå! Om firman får 1100 kr så avgår 220 kr i moms.Dessutom avgår ca 237 kr i sociala avgifter.Dessutom skattar arbetaren ca 180 kr.De skatter som kommer in ligger alltså på ca 637 kr av 1100 kr, d.v.s. ca 57 % av totalbeloppet, att subventionera ett sånt jobb med 50% blir alltså en ren vinst för stat och kommun.Lägg dessutom till att många av de som jobbar i denna bransch tidigare upbar a-kassa så kan det bli en riktigt rejäl vinst för samhället.Den enda tveksamhet jag har mot detta är att det inte påverkar vår handelsbalans positivt.