0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack allihop för er feedback.. Thumbsup Det här var svårare än vad jag trodde... Har tidigare nästan helt förkastat plasman pga elförbrukning och inbränning, men jag kanske inte har fog för det? Vissa plasmor verkar ju lika snåla som lcd..Det här med inbränning funderar jag dock fortfarande över... Vad krävs för att det ska hända? De flesta kanaler har ju sin logga i övre hörnet, räcker det med att TV:n står på en några timmar eller kanske en hel dag med samma kanal för att det ska gå på tok? Vad göra om det händer, är det något som aldrig går bort?Kan tillägga att jag har Canal Digital via fiber, så nån inbyggd boxer har jag ingen nytta av.
Konstigt att plasman lever, hör att visa tillverkare lägger ned plasman mm, för mig gäller Lcd eller Led..
Gillar som sagt Lcd mer, och har även läst att att vissa tillverkare lägger ned plasman..http://www.bigscreen.se/site2008/inc/skriv_ut.php?id=227
Min far köpte sig en Samsung 40" LED (minns ej beteckningen)för ca 12kkr, där börjar det bli bra, men kräver bra källa för att träda fram.LCD kan jag inte med alls, det ser så illa ut så man tror inte det är sant, svärfar köpte sig en 32 philips fullhd, ganska dyr för att vara 32".
Äh!! Men va f-n..Nu blir jag förbryllad!!! Elgiganten säger 150 respektive 320w, men om man tar och jämför dessa två på elgigantens sida så man får dom bredvid varandra då är det helt plötsligt 290 respektive 320!!Experts hemsida säger 150 och 175!! Säger som Hoola bandoola band: