0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Och viktigaste är att jag slipper frysa häcken av mig på våningen där värmepumpen sitter när det blir runt -10. Försäljaren sa att jag får stödvärma på övervåningen med mina element vid sådana temperaturer. Jag återkommer med det. Kan dock tala om, och det gäller nog alla värmepumpar, att det kan bli lite för varmt i rummet pumpen sitter, vid väderlekar som idag (runt 6 +grader) men annars jämn temperatur i övriga huset inklusive övervåningen. Inget sensationellt att skriva om än så länge.
Det skulle jag vilja säga är ren bullshit, en bra pump behöver du inte stöd elda fören ja kanske mot minus 20 om det inte är fel dimensionerat då. (över minus 15 för att få upp tempen på övervåningen)För mig som har en nocria för mer än halva din pump pris behöver jag börja stöd elda vid först strax efter minus 20 grader sträcket och det är endast i rummet längst bort från pumpen.Om du kommer behöva elda redan vid minus tio då kan man ju konstatera redan nu att du har gjort en helt klart fel köp plus att pumpen som dom skryter om är kass.(och som jag skrev om det nu stämmer att du måste elda vid minus tio, då tycker jag den gör sig förtjänt av kritik)
... bullshit, en bra pump behöver du inte stöd elda fören ja kanske mot minus 20 ... Om du kommer behöva elda redan vid minus tio då kan man ju konstatera redan nu att du har gjort en helt klart fel köp ...
Jisses, tagga ner dig, tror nog nästan 90% av L/L och L/V pumpanvändarna behöver stöd iform av ved eller elpatron när tempen kryper nedåt.Finns nog mer än ekonomiska, layoutekniska och estetiska skäl till det. Chill... eller var kaffebryggaren paj imorse??
Citat från: stormense skrivet 27 september 2010, 21:43:11Och viktigaste är att jag slipper frysa häcken av mig på våningen där värmepumpen sitter när det blir runt -10. Försäljaren sa att jag får stödvärma på övervåningen med mina element vid sådana temperaturer. Jag återkommer med det. Kan dock tala om, och det gäller nog alla värmepumpar, att det kan bli lite för varmt i rummet pumpen sitter, vid väderlekar som idag (runt 6 +grader) men annars jämn temperatur i övriga huset inklusive övervåningen. Inget sensationellt att skriva om än så länge. Nja jag har stödvärmt ett par gånger under 7 år annars har min VP värmt hela huset och det var årets kalla vinter, men då var det längre tid ned mot -20 så stödja redan vid -10 låter uruselt i mina öron.
kan du ta en bild på märkskylten på ute respektive utedel och lägga upp här ?Allså skylten/klisterlappen som är på höger sida om utedelen ovanför där rören går in samt skylten/klisterlappen som sitter på höger sida om innerdelen alternativt undertill på innerdelen.
Citat från: TS Comfort AB skrivet 09 oktober 2010, 14:32:38kan du ta en bild på märkskylten på ute respektive utedel och lägga upp här ?Allså skylten/klisterlappen som är på höger sida om utedelen ovanför där rören går in samt skylten/klisterlappen som sitter på höger sida om innerdelen alternativt undertill på innerdelen.Självklart ska jag göra detta, men när vet jag inte men kan skicka ett pm.