0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
har du vatten buren värme hemma ?c-c
Citat från: cocacola skrivet 25 maj 2010, 22:33:28har du vatten buren värme hemma ?c-cHur gör man med skorstenen när man inte använder pannan längre men vill det om strömmen skulle gå (sytemet klarar cirkulera vattnet till de flesta elementen även utan ström). Underhållselda 1 ggr vecka vintertid?
Hur gör man med skorstenen när man inte använder pannan längre men vill det om strömmen skulle gå (sytemet klarar cirkulera vattnet till de flesta elementen även utan ström). Underhållselda 1 ggr vecka vintertid?
LöftenEn luftvärmepump är ful och låterJag kommer inte behöva elda med briketter när det är mindre än -3 som jag gör nu när elelemnten inte räcker tillÄr det svinkallt kommer jag behöva stödvärma med elelemnten på andra våning men inte behöva elda i pannan om inte strömmen går.Jag kommer sprara 7000 KWh/år på mina nuvarande sammanlagda 20 000 KWh/år Jag kommer inte behöva anstränga mig mer för installationen än att öppna dörren för installatören.Händer något med pumpen är tekniker snabbt på plats för de har bilar jämt ute. Rena utryckningsfordonen om jag uppfattade det hela rätt.Åsknerslag är inga problem efter deras installation av värmepumpen. De monterar en ny elcentral med jordfelsbrytare för pumpen.All installation blir snyggt och fackmannamässigt utförd och tar cirka 4 timmar. Jag kommer inte få några vibrationer i mitt trähus eftersom jag anlitat Allvärmeteknik,Jag får pumpen installerad ungefär om en vecka och datumet är nu 25 maj 2010.Men det sista var inget löfte han markerade utan ett antagande och jag bryr mig inte om en vecka hit eller dit men kommer ändå dokumentera tidpunkten om när jag får det hela installerat.
Löften...Åsknerslag är inga problem efter deras installation av värmepumpen. De monterar en ny elcentral med jordfelsbrytare för pumpen.