0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Här kommer lite uppgifter Coca Cola om kyleffekterKyleffekt 4,9 - 11,4 kwnominell 10,0 kwinput vid nominell 3,02in +26 och ut +15 vid omgivande temperatur av +28 grader utomhustemperatur RH 50%Bredd 943Djup 330 + 30 Så himla liten vill jag inte kalla den direkt !höjd 1350Vikt 134kg5,5kg R410AStartström 4,85Max driftström 13rördimension 3/8 - 5/8Hade inget skjutmått så jag kunde inte mäta exakt lamellavstånd men uppskattat det mellan 1,5 och 2mmKom inte med några inveckalde frågor nu då luft/vatten inte är min specialitet Dessa siffror hade du kunna googla fram på 3 sekunder coca cola
Jag har lite data på den:45 ºC, -7 ºC, 100%= 11,87kW COP 1,9945 ºC, -15 ºC, 100%= 13,27kW COP 1,6555 ºC, -7 ºC, 100%= 14,72kW COP 1,73Vi har haft mycket problem med styren på de Zubadan som vi sålt. Dock så jobbas det ganska hårt på att förbättra den. Nya styrkort kommer gratis mot att man skickar tillbaka det gamla. På 1 var inte växlaren i innedelen ordentligt lödd så den fick vi löda. En kompressor som packat ihop (samma anläggning).Jag ska också köpa en till sommaren. Men jag tar en 14kW. Mitt hus är på ca 210m2 i mälardalen.Jag får dock ett bra pris. Jag hade skrivit 80 först men efter en snabbkoll så betalar jag ca 70´. Då tillkommer elarbeten./Raptor
Raptor styren crap och en halv mesyr . hur menar du då .överdimensionera det går alldeles utmärkt att montera en 12 kwh på en 80 m2 meters kåk . vvs teknik raptor .Vilken annan fördel behöver du än Kyleffekten ? c-coch jag får också reservdelar från essen på någon dag. Dom har aldrig krånglat för mig
Vilken annan fördel behöver du än Kyleffekten ?
Det jag är ute efter är köpargumentet? Varför ska man välja en Ecodan-Zubadan och INTE en CTC, Airwell eller Nibe? Finns det inget på plussidan (förutom priset) så kanske man ska tänka två gånger extra.Tro mej, jag har varit helt säker på att jag skulle ha en Airwell mot Ecoel, sedan var jag helt säker på att jag skulle ha en komplett CTC installation...efter det var det Euronom. Men den hårda fakta är att jag köper en Ecodan installerad och klar för ca 70'. Det tar tid att tjäna igen mellanskillnaden mot ett märke vi inte bär i sortimentet...Kul med lite diskussion samtidigt som jag skäms för att ha kapat T.Johanssons tråd fullständigt!/Raptor