0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej, Energicentra skriver på sin hemsida att denna pump skall leverera ett cop runt 4 vid +1grad. Hur har man kommit fram till det? Vilken framlednings temp m.m. Sen undrar jag om dessa 10 maskiner som står redo i Kina varav 5st är testade och fungerar. Är dom inställda på 65hz eller 75hz?
Citat från: jorthu skrivet 13 mars 2011, 07:11:02Hej, Energicentra skriver på sin hemsida att denna pump skall leverera ett cop runt 4 vid +1grad. Hur har man kommit fram till det? Vilken framlednings temp m.m. det är kört i kyl rum mot en 1000 liters tank som står ute. temp mätes på tillop o retur. flöde mätte vi med flödes mätare + med hink o en digital våg o stoppur. el mättes via dator + 3 st fluke på varge fas. fram lednings temp ca 36.tanken ute kyls med 2 st 20 kw maskiner inställda på 34.maskinerna var inställda på 65 hz då testerna utfördes innan era maskiner skulle levereras. men som jag skrev tidigare så blev korten på i allafall 2 av dessa om programerade. de tidigare maskiner vi fick var rätt prog i kort o funkar bra. de maskiner som nu teltur o tobbe fått är 75 hz o således väldigt fel. cop som vi fick är 3.7 med 64 hz . grejjen som jag fortfarande hävdar är lite sämre cop men med bibehållen cop då maskinen inte fryser igen i förångaren. således blir effekt vinsten bra /timme eller dygn i jämförelse med tradisionell förångare.
Hej, Energicentra skriver på sin hemsida att denna pump skall leverera ett cop runt 4 vid +1grad. Hur har man kommit fram till det? Vilken framlednings temp m.m.
Jag förstår faktiskt inte varför det skall ta så lång tid? Det är ju konstaterat att det är felprogrammerat på Telturs och Tobbe123 styren och även mitt i avseende att det är låst på fast kond, jag är ganska säker på att oxå jag kör på 75hz. Det är ju bara att skicka oss nya styren på en gång, det börjar ju bli vår nu och snart så har man ju ingen användning av pumpen för den här säsongen.Jag börjar att misströsta./jörgen
Citat från: jorthu skrivet 16 mars 2011, 21:02:49Jag förstår faktiskt inte varför det skall ta så lång tid? Det är ju konstaterat att det är felprogrammerat på Telturs och Tobbe123 styren och även mitt i avseende att det är låst på fast kond, jag är ganska säker på att oxå jag kör på 75hz. Det är ju bara att skicka oss nya styren på en gång, det börjar ju bli vår nu och snart så har man ju ingen användning av pumpen för den här säsongen.Jag börjar att misströsta./jörgenhej. nej jag tror att du kör på 65 hz enligt fabriken så ändrades 2 maskiners inställningar.box ..ja alla dessa blev ju låsta på box !! kort är skickade o även displayer men inte anlänt mig ännu. hoppas ha dessa innan helgen. progg utr dröjer nog !! made in japan.men dom kommer.