0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej, detta var ju intressant, min cirkpump är i.v.f kopplad mot "pump cn27". Jag har mätt mina faser när maskinen går på full effekt som den gör nu när det är minus 7. L1=ca 4A L2=ca 6.5A L3=ca 4A Inner delen är kopplad på L2 och när elpatronen går så blir det ytterligare 8-9A tot ca 15A. Vid något tillfälle så drog L2 19A vilket gjorde att proppen gick(16A) Jag tror att det berodde på att spänningen sjönk. Jag har funderat på om man kan koppla om fasen till innerdelen till L1 eller L3 för att jämna ut strömuttaget när elpatronen går, men man kanske inte ska mixtra med faserna? För närvarande har jag stängt av elpatronen (meny Pb01) men den går ibland ändå när den avfrostar. Min maskin håller sig på 35 grader på returen som jag har ställt in den på( meny P935) och cirkpumpen går på fullfart läge 3./jörgen
en sak som slår mig nu som jag måste kolla i morgonbitti är att de första 3 maskinen som vi tog hem för 14 månader var dränerade på ca 50% gas då dom inte fick skicka med flyg med gas i maskinen. men fenomenet kännes fel som du beskriver o maskinen gick fint här !sedan fick jag klart av fabriken att dom här maskinerna som nu skickades med flyg inte skulle tömmas. . får kolla med tobbe123 vad han får fram på måndag .
En liten korrigering till jorthu.CN27 skall vara CN17
Citat från: Teltur skrivet 13 februari 2011, 10:11:17En liten korrigering till jorthu.CN27 skall vara CN17 Helt rätt, my bad.För skojs skull så ändrade jag returtempen till 40 grader (meny P940) och då ökade strömuttaget till L1=4,2A L2=7A L3=4,3ADetta måste väl vara väldigt nära max inpu