0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: johnny2d skrivet 31 oktober 2010, 06:28:17Jag tycker att vi lämnar affären att behandlas mellan parterna och jag är säker på att Greven är en hedersman när det gäller förseningar mm. Hälsningar!-JohnnyJa ha, så Greven brukar ha förseningar ?, kanske mer regel än undantag då ?.Vad gäller bilar och att köpa från internetbutiker:Jag HAR köpt nya bilar vid 5 olika tillfällen, och självklart har jag fått vänta 1-2 månader, MEN det är för jag valt annan färg, klädsel, utrustning mm.......och att bilen har börjat byggas efter min beställning ( om den inte funnits på något centrallager i världen) inte på grund av själva kaross+motor, och aldrig har jag betalt för bilen innan den finns att levereras !.Sen har jag bara sista året från internet köpt från Webhallen, inkclub, lensway, pixmania/Frankrike, elgiganten, Drutex/Polen, Megabad/Tyskland, Lampen1a.de/Tyskland samt gjort köp från USA.Och nästan alla av dessa internetbutiker har INTE eget lager,utan jobbar/säljer direkt mot producent/tillverkare.MEN kan ändå hålla lovade leveransdatum sånär som på någon dag, och då är det över hela Europa samt USA Jag tycker också att Greven verkar vara en mycket driven seriös kille, och jag har läst dom flesta av hans inlägg och även försvarat honom i trådar där andra "trampat" fel.MEN han måste också kunna berätta när saker har gått fel, så som med denna pumps lansering.Och då också ta på sig den ödmjuka "mössan" och ursäkta sig lite, och berätta att det inte ska ske igen så vi konsumenter kan känna trygghet i våra köp.Eller hur känner du johnny2d att du vill bemötas i ett fall som detta ?.Tänk om du laddat hela sommaren för att bestämma sig om vilken värmepump man ska köpa för sina besparingar, och beslutat dig för att köpa en EC 9Kw som ska vara monterad innan kylan kommer och ruinerar dig.Men fast du betalt pumpen och bara väntar, så blir det ändå du som får betala dom massor av extra Kw uppvärmningen nu kräver pga av du inte fått någon pump, och du har heller inga pengar kvar så du kan ta ett annat beslut vad gäller pump.Och även om pengarna betalas tillbaka nu i November pga upphävt köp, så har du bra mycket sämre sits att nu i november återigen besluta vilken pump du istället ska köpa, och dessutom få den monterad innan du förlorat yttligare 1.000-tals kronor i extra uppvärmningskostnad.Tycker ni läsare att denna pump lanserats rätt ?, för i min värld sälj inte en vara förens den finns.Jag har fortfarande ett förtroende för Greven, men det är "naggat lite i kanten"MvH Jawen
Jag tycker att vi lämnar affären att behandlas mellan parterna och jag är säker på att Greven är en hedersman när det gäller förseningar mm. Hälsningar!-Johnny
och vad det gäller mig så är jag sanslöst härdad har haft min foma i 2 vintrar nu och inte tjänat en spänn på den. får hit en kylis nästa vecka som ska fixxa den en gång för alla har vi sagt. Sist han kollade på den så gav han upp, men nu ska han ordna alla fel Annars så tycker jag att Greven gjort rätt som erbjudit pengarna tillbaks pga tidsförskjutningen och det är respekt och ärligt handlande.-j2d