0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: jorthu skrivet 07 januari 2011, 20:45:06Jag måste förtydliga och säga att jag har inte fått någon trevägs ventil ännu och har inte möjligheten att testa den, tanken var att den skulle levereras inbyggd i skåpet men så blev det inte.njaa. den skulle finnas som option utanfor inne delen. i ditt fall skulle du kora mot gammal panna fast kondensering. 3 vageren ryms inte inne i inne delen. aven displayen till din maskin e fel om man skall kora flytande kondensering med 3 vags ventil till vv beredare.jag har lovat dig en 3 vags ventil o en ny display aven fast du inte skall andvanda denna.krister
Jag måste förtydliga och säga att jag har inte fått någon trevägs ventil ännu och har inte möjligheten att testa den, tanken var att den skulle levereras inbyggd i skåpet men så blev det inte.
Hei Er det brine mellom en innedel ock utedel 9 kW varfor ikke monoblock (frysrisk eller? ) varfor 3 fase. det er jo inverter ??
Citat från: jerko skrivet 03 januari 2011, 18:01:38Hur har pumpen fungerat för övrigt nu på sista tiden. Är det färre avfrostningar än andra pumpar och ger den bra med värme. Klarar den husets behov? För min egen del så kan jag säga att jag inte har någon erfarenhet av andra pumpar så om det är färre avfrostningar har jag ingen aning om. Sen är det så att jag hade isolerat slangarna för dåligt så jag fick nog mycket förluster där, jag har 5*2m slang som ligger på utsidan som jag nu har lindat med extra tjocka liggunderlag från clasohlson + silvertape. http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=158410074 Jag har även fortsatt att elda i kaminen varje dag, kanske mest av gammal vana, men det är ganska gött att ha 26 grader i vardagsrummet + en sprakande eld. Jag tänker dock göra lite tester framöver när jag fått det att fungera med flytande kondensering. Som jag har det idag så jobbar pumpen mot 40 grader på returen från radiatorerna oavsett ute eller inne-temperaturen.
Hur har pumpen fungerat för övrigt nu på sista tiden. Är det färre avfrostningar än andra pumpar och ger den bra med värme. Klarar den husets behov?