0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Raffen skrivet 20 mars 2010, 15:01:45Hej Hokanp! Ja i det här faller så är det ju en Zibro S 1225 som Ö & B säljer, och den pumpen har då ingen snabbkoppling utan det är en installation med vanliga rör inkl vacuumsugning som gäller då. Mvh Raffen.Nej du har fel Raffen..Sorry.Tittade på pumparna idag och nu har dom snabb koppling (parker)
Hej Hokanp! Ja i det här faller så är det ju en Zibro S 1225 som Ö & B säljer, och den pumpen har då ingen snabbkoppling utan det är en installation med vanliga rör inkl vacuumsugning som gäller då. Mvh Raffen.
Citat från: doggydoggen skrivet 20 mars 2010, 15:08:10Citat från: Raffen skrivet 20 mars 2010, 15:01:45Hej Hokanp! Ja i det här faller så är det ju en Zibro S 1225 som Ö & B säljer, och den pumpen har då ingen snabbkoppling utan det är en installation med vanliga rör inkl vacuumsugning som gäller då. Mvh Raffen.Nej du har fel Raffen..Sorry.Tittade på pumparna idag och nu har dom snabb koppling (parker)Tjenare Dogge! Jaså säger du det, ja ok jag tror dig givetvis, jag har inte kollat pumpen på plats utan utgick bara efter deras uppgivna beteckning på pumpen och då är det en pump med vanliga rör och vacuumsugning isf. Är det en Zibropump med snabbkoppling så skall det väl stå Zibro SC 1225 isf, men man får väl inte kräva allt för mkt av Ö & B kanske. Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 20 mars 2010, 20:42:46Citat från: doggydoggen skrivet 20 mars 2010, 15:08:10Citat från: Raffen skrivet 20 mars 2010, 15:01:45Hej Hokanp! Ja i det här faller så är det ju en Zibro S 1225 som Ö & B säljer, och den pumpen har då ingen snabbkoppling utan det är en installation med vanliga rör inkl vacuumsugning som gäller då. Mvh Raffen.Nej du har fel Raffen..Sorry.Tittade på pumparna idag och nu har dom snabb koppling (parker)Tjenare Dogge! Jaså säger du det, ja ok jag tror dig givetvis, jag har inte kollat pumpen på plats utan utgick bara efter deras uppgivna beteckning på pumpen och då är det en pump med vanliga rör och vacuumsugning isf. Är det en Zibropump med snabbkoppling så skall det väl stå Zibro SC 1225 isf, men man får väl inte kräva allt för mkt av Ö & B kanske. Mvh Raffen.Du hade inte fel eller du hade rätt..*s*pumparna dom sålde här i umeå var SC 1225 och inte som annonsen sa..=)
hej igenKanske gjorde jag något brottsligt idag inhandlade en Zibro SC 1226 (quick connect) på ÖoB till det fasila priset 4990 kr.Har tänkt att göra installationen själv det vill säga trycka ihop kylrörens hanske (brrr).Det ända som är lite oklart är om man behöver öppna någon ventil för att gasen skall komma fram efter att man tryck ihop hansken som det skrivits om i b l a coolix tråden.Har uppfattat det som att gasen står med tryck på båda sidor om delningen d v s från innerdelens slangar samt från ytterdel som bara skall tryckas ihop vid monteringen.Är det något annat man behöver tänka på som ni andra kommit på?mvh kjulakalle