0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Så oerhörda luftmängder i självdrag finns ej! om jag ska få detta att funka bra, men som sagt funkade underbart när vingen gick rakt ut, och mycket jämnare värme och mindre förbrukning.Nu är det manuell reglering! Många minusgrader måste pumpen ökas till 26gr! Som idag när det är -2 så är det 22gr inne i köket som är kallaste stället, med inställt värde 21gr./A.
Det måste väl vara det närmast optimala att kabeln är på bara under avfrostningen. När pumpen är igång, är det ju enorm kylning på kabeln i luftstömmen. Hellre lite extra effekt på kabeln under en korta tiden då den behövs än ständigt på.
Gissar att Toshiba har ca 75w (50w/m) på sina värmekablar som är i drift konstant.
Citat från: Apan skrivet 27 februari 2010, 14:57:48Vadå Arctic?! Borde fan stå Öken på den! Skiten är avstängd! Njuter av tystnaden med direktverkande el..och klarar den inte att avfrosta med 25-27gr så..Nu gör du så här, ta bilder, skriv i denna tråd, klicka på fler alternativ, klicka sen på välj fil och lägg in adressen på ditt foto och tryck posta. Jag vill se hur du har inne och utedelen monterade, och kom nu inte dragandes med att du inte fixar detta för då har du nog inte flera alternativ heller på din Nocria.För att reta upp dig än mer bifogas följande:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UWETqS3j59U[/youtube]
Vadå Arctic?! Borde fan stå Öken på den! Skiten är avstängd! Njuter av tystnaden med direktverkande el..och klarar den inte att avfrosta med 25-27gr så..
få tag i en atlas på blocket så du slipper klaga så mycket..jag håller med dig till viss del i kritiken mot fujitsu, den är inte designad till 100 som en renodlad värmepump. men riktigt så dålig som du säger är den inte. många är nöjda med den men samtidigt skulle mycket kunna förbättras.
Citat från: TS Comfort AB skrivet 02 mars 2010, 19:15:12Gissar att Toshiba har ca 75w (50w/m) på sina värmekablar som är i drift konstant.Som kan läsas i Toshiba tråden har jag nu fått svar från Ventilationsutv att Polar2:ans termostat bryter strömmen till värmekabeln vid ca +6gr. Den drar ca75w kontinuerligt.