0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
...alla som hälsar på, har ni golvvärme? Nej, vi värmer golvet glödhett med vår smarta värmepump.
Har inte bara med luftflödet att göra, också om luftflödet går att ställa i önskad riktning, inte som Nocrian, rakt ner i golvet med 850kbm luft/h, alla som hälsar på, har ni golvvärme? Nej, vi värmer golvet glödhett med vår smarta värmepump.
Hej!Naturligtvis kan man ändra luftriktningen i både höjd- och sidled. Det finns totalt 8 lägen för höjdinställningen. De 4 högsta (mest horisontella) är tillgängliga i kyldrift och de 4 lägsta i värmedrift. Det är tyvärr bara en fantasilös programmering som hindrar användningen av de högre luftriktningarna vid värmedrift. Jag har gjort en liten egen fix som ger en bättre höjd/kastlängd än original. Jag kan lägga in nån bild och förklaring men det borde kanske bli i Fujitsu-delen av forumet.Mvh/ Göran
Citat från: A80TD skrivet 15 februari 2010, 20:05:27Hej!Naturligtvis kan man ändra luftriktningen i både höjd- och sidled. Det finns totalt 8 lägen för höjdinställningen. De 4 högsta (mest horisontella) är tillgängliga i kyldrift och de 4 lägsta i värmedrift. Det är tyvärr bara en fantasilös programmering som hindrar användningen av de högre luftriktningarna vid värmedrift. Jag har gjort en liten egen fix som ger en bättre höjd/kastlängd än original. Jag kan lägga in nån bild och förklaring men det borde kanske bli i Fujitsu-delen av forumet.Mvh/ GöranHej Göran! Ja det kan väl inte vara så mkt märkvärdigare med Nocrians vinge än med Toshibans isf, dvs jag kopplade helt enkelt ur vingens drivmotor så man helt manuellt med handen kan ställa vingen i vilket läge man vill och den stannar också där då ända tills man själv ev vill ändra läge på den igen. Mvh Raffen.
Naturligtvis kan man ändra luftriktningen i både höjd- och sidled. Det finns totalt 8 lägen för höjdinställningen. De 4 högsta (mest horisontella) är tillgängliga i kyldrift och de 4 lägsta i värmedrift. Det är tyvärr bara en fantasilös programmering som hindrar användningen av de högre luftriktningarna vid värmedrift.
Hakar man av spjället, då faller det rakt ned och blockerar! Håller med om Bosch/Electrolux vinge, den går att köra rakt ut, sen tom höja lite till med handen, mycket bra!Lyfter ned Nocrians V8 i Boschens kaross.. /A.
Hakar man av spjället, då faller det rakt ned och blockerar!
Får nog hitta på nåt...