0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Funderat på att byta? ME 25:an ..35:an
Citat från: MGKea skrivet 16 februari 2010, 21:11:21Funderat på att byta? ME 25:an ..35:anThumbsup :,v(
Citat från: A80TD skrivet 15 februari 2010, 20:05:27Naturligtvis kan man ändra luftriktningen i både höjd- och sidled. Det finns totalt 8 lägen för höjdinställningen. De 4 högsta (mest horisontella) är tillgängliga i kyldrift och de 4 lägsta i värmedrift. Det är tyvärr bara en fantasilös programmering som hindrar användningen av de högre luftriktningarna vid värmedrift. På billiga noname-pumpar är det tidsstyrning på motorn som ställer spjällen, med 4 förprogrammerade lägen bör det då sitta en s.k resolver (givare) på axeln till vingarna som då anger vinkeln, stämmer detta ?FG Nordic borde ha intresse av att fixa till detta på något sätt, rent idiotiskt. I mina ögon sjönk Nocrian rejält nu med en sånt korkat handikapp. Någon på FG Nordic borde kunna ta fram kretslayoten och peka ut på vilket motstånd som ska få värderna ändrade om det är en simpel klocktid på spjällmotorn, är det en resolver inblandad får man tyvärr ge sig på chipet.Är det även motorstyrning i horisontalplanet (vänster - höger) ?
Naturligtvis kan man ändra luftriktningen i både höjd- och sidled. Det finns totalt 8 lägen för höjdinställningen. De 4 högsta (mest horisontella) är tillgängliga i kyldrift och de 4 lägsta i värmedrift. Det är tyvärr bara en fantasilös programmering som hindrar användningen av de högre luftriktningarna vid värmedrift.
Ja jag håller nog med dig här MGKea!
Citat från: Raffen skrivet 16 februari 2010, 22:10:39Ja jag håller nog med dig här MGKea!Du får väl koka ihop något tillsammans med MGKea. Men snöbollar gills inte... :,v( tomte::