0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tycker själv ishackning 2-3min 2ggr om vintern inte är överansträngande Och den tid på året då man sitter på altan med whiskey i handen då är inte min pump igång iaf--om inte på AC isf
Hej Rolle! Menar du verkligen att det behövs hackas is varje dag under den pumpen?? Jag tycker att det är ett ganska rejält stort avstånd ifrån marken och upp till pumpens botten eller?? Mvh Raffen.
Hej. Så här ser det ut under min altan där v.pumpen är placerad. Ishackning varje dag denna helg _/-//Rolle
Hej. Du har nog rätt i det du säger kan jag misstänka . Det jag skulle kunna göra är ju att mäta med hygrometer som du skriver och konstatera fakta men jag känner att det känns kallare under altanen än om jag tar och ställer mig några steg ut ifrån den utan att använda instrument. Altanen ligger i 340 graders riktning så solen kommer inte åt under den på lång tid. Det bästa vore nog att flytta utedelen till en annan plats fast det är ju inte"bara"att förlänga rören etc.men det finns ju firmor att anlita till detta jobb //Rolle
Hej.Det är ännu tristare och hacka is+att pumpen kanske egentligen inte fungerar optimalt Ska höra med VPG i Åkersberga som monterade pumpen för 3 år sedan+några till som jag vet håller på med värmepumpar i trakten.Det bästa vore kanske att ställa den uppe på altanen(plats finns i massor) och då behöver rören inte förlängas heller men då kan det ju uppstå resonansproblem och det var en orsak till att jag gjöt ett fundament under altanen till den,ska ta mig en rejäl funderare Thumbsup//Rolle