0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
God morgon, nu hinner jag inte läsa igenom det senaste i tråden, men det får bli senare. Kul att flera delar med sig av erfarenheter och lösningar här!Jag fick då det här kortet utbytt i förrgår, och nu är fläktstarten fördröjd en stund, tillräckligt länge för att det inte ska blåsa ånga ut genom den och frysa på på plåten. Bra. Nibe var här och bytte, jag var inte ens hemma, och de behövde inte komma åt innedelen. Smidigt gjort tycker jag. Thumbsup/Markus
Hej igen!I onsdags var Nibe här (ETB-installation som ombud) och bytte kortet. Igår när jag var ute och hackade is (var för snål för att köpa KVT10, som snarast ska inhandlas) så frostade F2025-8 av. Inget moln och sekvenstiderna var förändrade. Till alla med F2025, har ni problem med isbildning på fläktringen ta kontakt med Nibe.(Givetvs så läste de inte de parametrar jag ställt in så det var till att göra om igen).Är det nån här på forumet som installerat ett KVT10?
Tråget har god passform till underdelen och snäpps enkelt fast på falsar under pumpsvepet.Såg i går någon som delat tråget och fixat till kabeln så att han fick ut ytterligare 60cm genom avloppet. Inte helt fel jag skulle behöva det också. Kan inte hitta inlägget nu.Tycker trots priset att investeringen är värd pengarna.
Hej alla och hälsningar från "öst". Har ni fått någon "officielt" lösning från Nibe för Isbildning på fläkten? Ja har frågat saken från lokal bolag här i Finland, men ja har inte fått trovärdig svar.Mvh,Peetu från Södra-Finland