0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: hulta skrivet 20 december 2009, 13:24:54Vid reläkortet finns plint XJ24 stift ett o två. Vid drift av droppskålsvärmen (Drip tray heater) ska det vara 220volt på de stiften. Finns spänningen och värmen ej fungerar så ohm-mät kabeln till slingan. Lossa kabeln från stift ett och två och mät. Lågt ohmtal då är kabeln okej. Bryt spänningen innan du lossar kabeln. Lycka till. Bra, ska kolla på det under dagen eller imorgon. Det ligger litet is-skikt längst ned i plåten runt fläktbladen, och den skulle väl åminstone försvinna om jag får ingång detta. Om jag förstod det rätt så är det längst ned som det värmer? /Markus
Vid reläkortet finns plint XJ24 stift ett o två. Vid drift av droppskålsvärmen (Drip tray heater) ska det vara 220volt på de stiften. Finns spänningen och värmen ej fungerar så ohm-mät kabeln till slingan. Lossa kabeln från stift ett och två och mät. Lågt ohmtal då är kabeln okej. Bryt spänningen innan du lossar kabeln. Lycka till.
En gång har jag hört att jag hade lite missljud när fläktbladen slår i is runt ringen men inget alvarligt
FRJO i schema 050783 sid 25 i inst manualen finns den redovisad som ansluten till kontakt XJ24 som styrs av RE5. Extra värmekabel i F2020 skall anslutas till X11 plint 5 o 6./Peter
Nibe vill helst byta kort i maskinen. Ny programvara som senarelägger fläktstart 25 sekunder i förhållande till kompressorstart. Då ska det inte blåsa fram så mycket ånga som fastnar på plåten. /Markus
Fick du veta om det var äldre modeller som behövde uppgraderas?