0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Norrlands inland.. -36,7 ºC (Fujitsu Norica 14) drar 2kW timmen....//A
Citat från: anno69 skrivet 17 december 2009, 10:49:15 Norrlands inland.. -36,7 ºC (Fujitsu Norica 14) drar 2kW timmen....//A48kWh/dygn... hugaligen med veckans elpris.
Citat från: anno69 skrivet 17 december 2009, 10:49:15 Norrlands inland.. -36,7 ºC (Fujitsu Norica 14) drar 2kW timmen....//AÄr du säker på -36,7 ºC ... Måste vara hösta uppmätta under denna vecak i hela sverige.
Citat från: MGKea skrivet 17 december 2009, 12:58:07Citat från: anno69 skrivet 17 december 2009, 10:49:15 Norrlands inland.. -36,7 ºC (Fujitsu Norica 14) drar 2kW timmen....//AÄr du säker på -36,7 ºC ... Måste vara hösta uppmätta under denna vecak i hela sverige.Absolut...Fjällbonäs där jag bor är ett erkänt kallhål!! Som igår kväll, när jag lämnade Arvidsjaur vid 21-tiden så var det -14 ºC enligt bilmätaren i sammhället. 13km senare vid huset är det -30,5 ºC helt Sjukt !! Och det är ingen direkt höjdskillnad att prata om.Använder visserligen bara en vanlig digital ute/inne temp mätare i huset och den fungerar klanderfritt vad jag kan se..och faktum är att grannen hade ett par decimaler kallare på sin tempmätare!Ska dra igång en brasa när jag kommer hem, bra att ha alternativa värmekällor vid kylknäppar och strömmavbrott !//A
Ända gången ME är riktigt tyst är när den är avstängd... Thumbsup
Kan hålla med om att den är tyst... men i ärlighetens namn så beror det nog på ljuddämpningen i det rum den sitter i och attME lyckats att få bukt på resonanser i innerdelen. Annars "låter" luft som klyvs eller tvingas ändra riktning.
Citat från: MGKea skrivet 17 december 2009, 09:03:38Ända gången ME är riktigt tyst är när den är avstängd... ThumbsupDär blev det nog ett typo tyvärr. Det skulle ha varit är helt tyst....Citat från: MGKea skrivet 17 december 2009, 09:03:38Kan hålla med om att den är tyst... men i ärlighetens namn så beror det nog på ljuddämpningen i det rum den sitter i och attME lyckats att få bukt på resonanser i innerdelen. Annars "låter" luft som klyvs eller tvingas ändra riktning.Med dina uppenbara kunskaper i denna fråga borde du börja som innedelskonsult, dvs. för övriga fabrikat då alltså. Du kan ju börja med E-lux kanske.
Hur ME har löst det rent tekniskt bryr jag mig inte så mycket om faktiskt, huvudsaken att det är tyst, och det är vi ju överens om att det är när det gäller ME.Case closed här alltså, ivf. för mig.
Kan hålla med om att den är tyst...