0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: MGKea skrivet 17 mars 2010, 06:05:43Citat från: BosseBus skrivet 16 mars 2010, 23:10:35Jo det var dig jag letade efter, ville ju höra om QC.. vad du hade att säga om dem.Den ena har slurpat i sig nu 160KW Den andra vet jag inte ingen mätare där..160000Watt? Om du menar kWh... frågan är sedan när då?Klart han menar KWh och sedan orkar du som vanligt inte läsa innan du skriver:Citat från: BosseBus160,36kw ska det vara, ja sen jag köpte den 10 Feb.
Citat från: BosseBus skrivet 16 mars 2010, 23:10:35Jo det var dig jag letade efter, ville ju höra om QC.. vad du hade att säga om dem.Den ena har slurpat i sig nu 160KW Den andra vet jag inte ingen mätare där..160000Watt? Om du menar kWh... frågan är sedan när då?
Jo det var dig jag letade efter, ville ju höra om QC.. vad du hade att säga om dem.Den ena har slurpat i sig nu 160KW Den andra vet jag inte ingen mätare där..
160,36kw ska det vara, ja sen jag köpte den 10 Feb.
Om jag vore tillverkare, återförsäljare eller installatör skulle jag gärna sälja, marknadsföra och installera värmepumpar med Quick Connectkopplingar om de höll måttet.Jag har liiite samma känsla som LMF, (och många andra) att det måste finnas fler tillverkare som testat, men ratat snabbkopplingen p.g.a de risker eller brister dessa besitter.Jag har därför väldigt svårt att tro att en snabbkoppling är lika bra som en flarekoppling, men än en gång, detta är bara en känsla jag har.Kanske köper jag mig en QC-pump i sommar och drar in rören genom luftfönstret när jag vill köra kyla i sovrummet, då får man i vart fall en test på prylarna.
Citat från: ztrindberg skrivet 17 mars 2010, 07:20:39Citat från: MGKea skrivet 17 mars 2010, 06:05:43Citat från: BosseBus skrivet 16 mars 2010, 23:10:35Jo det var dig jag letade efter, ville ju höra om QC.. vad du hade att säga om dem.Den ena har slurpat i sig nu 160KW Den andra vet jag inte ingen mätare där..160000Watt? Om du menar kWh... frågan är sedan när då?Klart han menar KWh och sedan orkar du som vanligt inte läsa innan du skriver:Citat från: BosseBus160,36kw ska det vara, ja sen jag köpte den 10 Feb.Tagga ner lite, tack. Läser det jag vill läsa kanske. <5kWh/dygn när det varit så kallt.... (200Watt)Då återstår bara info om hur stor volym som pumpen värmt upp, hur högt börvärdet varit ställt osv. Hänger du med?Min pump snittar i skrivande stund 550-600Watt med utetemp på 0°C MVHMagnus
Är alltid nertaggad men svaret på din fråga fanns ju redan när du skrev
Citat från: ztrindberg skrivet 17 mars 2010, 08:53:04Är alltid nertaggad men svaret på din fråga fanns ju redan när du skrev Tycker du? Det tycker inte jag. Killen köpte pumpen detta datum. Har den varit igån sedan dess? Hänvisar sedan till min undran när, hur stort och vilket börvärde. (Min bil har dragit 160liter bensin sedan 1970 när jag köpte den som ny... använder jag den varje dag? hur lång har jag kört? osv)
För mig svarar han att den varit igång sedan dess eller så mätte han el i kartongen...
Hej MGKea! Jovisst är det en väldigt låg förbrukning, och det är ju verkligen underligt eftersom dessa skräppumpar normalt dessutom drar allt från ca 20-30% och upp ca till 80-100% mer i elförbrukning vid uppvärmning beroende på omständigheterna ifh till en inverterpump av märkesfabrikat. Mvh Raffen.
Citat från: ztrindberg skrivet 17 mars 2010, 09:48:40För mig svarar han att den varit igång sedan dess eller så mätte han el i kartongen...5kWh/dygn är 208Watt? Inser du inte att 208Watt är otroligt lite? Är det möjligt?/Magnus
Är det vad du tror eller vad baserar du det på?
Citat från: Raffen skrivet 17 mars 2010, 10:21:22Hej MGKea! Jovisst är det en väldigt låg förbrukning, och det är ju verkligen underligt eftersom dessa skräppumpar normalt dessutom drar allt från ca 20-30% och upp ca till 80-100% mer i elförbrukning vid uppvärmning beroende på omständigheterna ifh till en inverterpump av märkesfabrikat. Mvh Raffen.ha ha så fånigt uttalande
Citat från: ztrindberg skrivet 17 mars 2010, 10:24:18Citat från: Raffen skrivet 17 mars 2010, 10:21:22Hej MGKea! Jovisst är det en väldigt låg förbrukning, och det är ju verkligen underligt eftersom dessa skräppumpar normalt dessutom drar allt från ca 20-30% och upp ca till 80-100% mer i elförbrukning vid uppvärmning beroende på omständigheterna ifh till en inverterpump av märkesfabrikat. Mvh Raffen.ha ha så fånigt uttalandeInte alls fånigt Ztrindberg utan helt realistiska värden som jag uppgav, och detta är dessutom fakta som ni efterlyser, dvs allt mellan ca 20-30% som min och upp till dubbla elförbrukningen ifh till en riktig pump. Mvh Raffen.