0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Rickard skrivet 01 november 2009, 08:21:34Din förutfattade mening om ständigt åtekommande fel är smått komisk, det finns inget som talar för att felen skall fortsätta att uppträda med täta mellanrum.Med liiite tur kommer den att fungera i minst 5 år och ge dig en besparing på tiotusentals kronor.Komisk eller inte det får stå för dig men det finns heller inget som talar för att dom ständiga problemen skulle upphöra tillsammans med garantin skulle snarare tro att ju äldre den blir ju mera fel.När den stunden kommer när jag skall betala för reparation så skall jag egenhändigt demontera pumpen och frakta den till återvinningen, några reparationer á 3000-8000:- kommer det inte bli tal om.Sedan har jag ju märkt en sak att på detta forum finns det alldeles för många som har sitt levebröd på just värmepumpar och självklart så vill man försvara det som man ska försörja sig på, så det var väl en dumhet av mig att ta upp ämnet på forumet.Men självklart behövs proffskunskaper på forumet men när det gäller värmepumpens förträfflighet så skiljer nog sig våra åsikter ordentligt
Din förutfattade mening om ständigt åtekommande fel är smått komisk, det finns inget som talar för att felen skall fortsätta att uppträda med täta mellanrum.Med liiite tur kommer den att fungera i minst 5 år och ge dig en besparing på tiotusentals kronor.
Citat från: goranP skrivet 01 november 2009, 08:33:10Citat från: Rickard skrivet 01 november 2009, 08:21:34Din förutfattade mening om ständigt åtekommande fel är smått komisk, det finns inget som talar för att felen skall fortsätta att uppträda med täta mellanrum.Med liiite tur kommer den att fungera i minst 5 år och ge dig en besparing på tiotusentals kronor.Komisk eller inte det får stå för dig men det finns heller inget som talar för att dom ständiga problemen skulle upphöra tillsammans med garantin skulle snarare tro att ju äldre den blir ju mera fel.När den stunden kommer när jag skall betala för reparation så skall jag egenhändigt demontera pumpen och frakta den till återvinningen, några reparationer á 3000-8000:- kommer det inte bli tal om.Sedan har jag ju märkt en sak att på detta forum finns det alldeles för många som har sitt levebröd på just värmepumpar och självklart så vill man försvara det som man ska försörja sig på, så det var väl en dumhet av mig att ta upp ämnet på forumet.Men självklart behövs proffskunskaper på forumet men när det gäller värmepumpens förträfflighet så skiljer nog sig våra åsikter ordentligtJag har beslutat lämna forumet då varken ni eller jag är betjänta av min fortsatta medverkan
Om man nu har så mycket pengar att man förkastar 12000kr besparing på 16månader så kan man väl köpa nya pumpar till man hittar en man är nöjd med....
Och belastade miljön.!
Besparing beror på hur din bostad ser ut och hur stor den är. Besparing beror på hur dina övriga värmokällor används. Besparing beror också på vart i landet du bor.
Citat från: MGKea skrivet 02 november 2009, 12:36:31Besparing beror på hur din bostad ser ut och hur stor den är. Besparing beror på hur dina övriga värmokällor används. Besparing beror också på vart i landet du bor. ... och hur länge pumpen funkar.