0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
jag menade på en modern bil som stänger av bränsle tillförseln. Då blir det enbart luft som pressas igenom
om jag ska tillföra nåt som säkert är ointressant för er så säger jag att jag kommer inte gå ifrån stora bekväma 90tals jänkare med V8, automat och bakhjulsdrift!, byggda på samma sätt i säkert 50 år, framvagn osv har vart oförändrat, separat bärande ram med karossen upphängd i gummikuddar i ramen för bästa åkkomfort!jag åker som en kung i min Buick Roadmaster, och jag kan tänka mig att bli miljövänlig och E85 konvertera bara priset på bränslet sänks så det blir ekonomiskt försvarbart att köpa ett chip för 2400kr
Citat från: Oskar P. skrivet 24 december 2009, 11:36:49om jag ska tillföra nåt som säkert är ointressant för er så säger jag att jag kommer inte gå ifrån stora bekväma 90tals jänkare med V8, automat och bakhjulsdrift!, byggda på samma sätt i säkert 50 år, framvagn osv har vart oförändrat, separat bärande ram med karossen upphängd i gummikuddar i ramen för bästa åkkomfort!jag åker som en kung i min Buick Roadmaster, och jag kan tänka mig att bli miljövänlig och E85 konvertera bara priset på bränslet sänks så det blir ekonomiskt försvarbart att köpa ett chip för 2400krAha, är det lowrider Oskar som även är inne i värmepumpskretsen, det är inte helt fel tillgång för oss såsom du vågar experimentera och greja med det mesta du pysslar med. //en annan som bytte f.d. Capricare.
Citat från: FRJO skrivet 09 november 2009, 22:05:15jag menade på en modern bil som stänger av bränsle tillförseln. Då blir det enbart luft som pressas igenomen volvo 240/740 har sån finess *appropå inget*..
HejSjälv sitter jag och väntar på min miljöbilsleverans. En supersnål diesel. Och idag sålde jag min Skoda Felicia på blocket, så nu har vi bara en bil kvar.Tyckte bättre om Skodan än vår Volvo V70 måste jag säga. Mycket märkligt.MVH/Gano
Buick roadmaster är den rolig då menar du? Måste väl kännas som vilken annan Volvo 245 som helst..eller 2. Håller med föregående talare, som pendlar bil och åka bil med 1,5liter/mil..Tycker Crossfiren är törstig, liten bil, men ändå rätt tung för att vara 2 sitsig, men automatlåda (givetvis), och 358hk(orginal) så ligger den på ca 9.0-9.8 liter/100km.Men busig och snygg bil, som åker ifrån allt! Alla Bmw..mfl../Andreas.
en golf diesel på 900kg drar 0.5 och det tycker många är en sensation
Citera en golf diesel på 900kg drar 0.5 och det tycker många är en sensationJag vet då ingen golf som väger så lite, min golf V väger då dryga 1500kg och drar c:a 0,45/mil när jag pendlar till jobbet. Varför skall jag släpa omkring på ett ton till?!? och slösa bort över 0,6l dyrbart bränsle för varje mil jag kör. Det skulle bli en extrakostnad för oss på nästan 30.000:-/år för att släpa omkring på ett ton extra järnskrot...jag lägger då hellre dessa pengar på något annat än på pendlingskontot.