0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejDags att byta bil, den gamla har ett nytt illavarslande ljud varje vecka ungefär. Jag har nog tänkt mej en diesel i miljöbilsutförande. Gränsen går tydligen vid 120 g CO2. Och sedan, vadå ? Får man reducerad skatt, eller vad händer ? Någon som vet ?MVH/Gano
HejTack för svarenEtt tag funderade jag på en Toyota Prius. Ända tills jag fick se prislappen, 300.000 kr med lite utrustning. Priusen drar tydligen 0,44 liter/mil, precis lika mycket som en miljöbil i dieselutförande.Har bokat provkörning imorron. Skoda Octavia 105 hk diesel, 119 g CO2/km. 0,37 liter/mil landsvägskörning.MVH/Gano
Miljöbil är bluff! Satsa på en bil som förbrukar lite bränsle utan alltför stora utsläpp. Volvos dislar är kanon! Vill man har lite mer preium lyx satar jag nog på BMW.
Hej, har du tänkt ha drag på bilen och kanske även få dra något efter den så kolla upp detta innan du skriver på för köp.Prius kan inte ens utrustas med dragkula. Volvo DriveE har jag för mig inte får dra så mycket som den borde p g a igensatta luftinsläpp (aerodynamik).Finns kanske liknande restriktioner med andra sk miljöbilar.