0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Men för vilka pengar? Gav 200' för crossfiren, och finns några stycken här uppe, och väldigt få svensksålda. 0-100km/h på 4.1 sekund, och Crossfiren är byggd på Mercedes, spärrad på 250km/h, men kör några 500-700mil/år, Annars är det soligt så åker jag moppe till jobbet, skönt och kul! Och drar 0.15liter/mil.Vad gör Amg'n 0-100? Tycker det mest verkar vara en fet limpa.. nej ut och skotta, kommit 40-50cm kräksnö.. Huvva!
Kanske dags att köpa en Octavia med nya 1.6 TDI-motorn !? I varje fall jag skulle kunna tänka mig en dylik ifall plånboken skulle tillåta det ...
<Gano>Det lönar sig verkligen att hålla under 100km/h på Golfen och jag skulle tro att Octavian är likadan. Det var snöoväder före jul så det gick knappt att hålla över 70km/h på de knappa 3 milen hem från jobbet. Och då låg snitt förbrukningen på 0,39l/mil(då får man lägga till c:a 3cl/mil för att kompensera för mätarfel).Octavian har väl dessutom nya commonrail-dieseln så den skall vara c:a 10% snålare än den pumpe-düse-diesel som sitter i min Golf...