0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Gano! Det var som rackarns vad du kör billigt Gano. Det måste väl ändå vara din solfångare som har bidragit mest till detta eller?? Thumbsup Jag kör också bara mina pumpar lite sporadiskt om behov finns emellanåt, och jag ligger fn på ca 310 kwh så här långt in i september varav luftvärmepumparna då har förbrukat ca 18 kwh. Mvh Raffen.
Japp, det är solfångaren som gör skillnaden. Den gör i princip allt varmvatten just nu och gör att diskmaskinen gör väldigt billigt tack vare varmvattenanslutning.
Citat från: Gano skrivet 24 september 2009, 10:26:58Japp, det är solfångaren som gör skillnaden. Den gör i princip allt varmvatten just nu och gör att diskmaskinen gör väldigt billigt tack vare varmvattenanslutning.Jag trodde det var praxis att diskmaskiner ska installeras på KV. Kommer dock inte ihåg exakt varför...
Kanske tänker på tvättmaskin.... enda problemet med disk som inte sköljs med kallvatten är ju äggvita. Är dock ingen husmors expert men tror kanske att sköljmedel eller härdsalt fixar till problemet...
Jädarans varm september i år.
isf bara öppna och vädra
Håller med, inte kör jag Ac, Börjar vara runt 5gr på nätterna nu, så snart närmar det sig hösten../A.
Jag slog igång pumpen i tisdagskväll när jag kom hem efter jobbet kl23, då tyckte sambon att det var lite väl kallt, så efter det så står pumpen på 22grader.
Citat från: Orcus skrivet 24 september 2009, 20:38:15Jag slog igång pumpen i tisdagskväll när jag kom hem efter jobbet kl23, då tyckte sambon att det var lite väl kallt, så efter det så står pumpen på 22grader.Jo, och det är ju alltid av yttersta vikt att SWMBO:n är nöjd. ;-)