0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Troligen stötte du på samma problem som Rickard med AutoCute (eg. Windows egen FTP klient som inte klarar PAssive FTP)Om du orkar kan du testa mitt script. Jag vet inte om Cute FTP går att schemalägga men med mitt script schemalägger du ippladdningar med AutoCute.Den FTP klient som ligger med i arkivet klarar Passive FTP /Johan
Håller därför på att titta på en lösning med Linux, DigiTemp, MySQL och RRDTOOL. Det ska även gå att få ut statistik i Excel (därfrör MySQL).
jag kör med digitemp till en mysql DB kör även med DTgraph för ritning av grapherhar ändrat lite i perl scriptet för DTgraph och lagt till lite tabeller i databasen. men den funnkar klockrent.tar mätningar 1 gång i minuten!
Just nu ser det ut till att bli en klient/server lösning. Dvs. en klient som samlar data från 1-wire och en server som skriver till en databas. På så sätt kan jag ha en äldre och billigare dator i pannrummet.
Nästa steg blir väl att läsa från DS2423. Här håller utopiazz på att löder förstår jag, skall bli roligt och se vad han kommer fram till./Ron