0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
ag har ingen pump idag och skall köpa en som jag helst kan installera själv då den bara skall vara i bruk i kort tid och helst gå att flytta så jag kan använda den på annat ställe. Det bör vara på minst 4-5kw.Just nu kör jag med byggfläkt och denna månaden går ca 5kwh....
Hej Örjan! Nej det har jag faktiskt inte alls, quickconnect-pumpar är inte avsedda att tas isär och flyttas som en del tycks tro utan denna konstruktion är just avsedd att på ett hyfsat smidigt sätt sättas ihop vid 1 st tillfälle, sen om man tar isär den så är den att betrakta som vilken annan pump som helst som man måste ominstallera och vaccumsuga. Sen finns det ju alltid snillen som spekulerar och inbillar sig att det kan gå att ta isär dessa pumpar ett antal ggr, och har man tur så kan det gå hyfsat, och har man otur så går det åt pipan. Men ett är säkert att även om det går hyfsat bra så tappar man viss kapacitet och funktion på pumpen vid en isärtagning och återkoppling, sen om det kommer att märkas mkt det är kanske en annan sak, detta eftersom dessa pumpar ju ändå inte har det rätta klöset ens från början, så det kanske inte alla ens kommer att märka av. Förresten varifrån har du fått att man kan plocka isär och ihop en Coolix upp till 5 ggr?? och att de inte skulle vara förfyllda och färdigvaccumerade??De flesta leverantörer av quickconnect-pumpar avråder bestämt från att ta isär och återmontera sina pumpar igen med mindre än att man kollar gasmängd och vaccumsuger anläggningen, däribland bl.a Atlas. Mvh Raffen.