0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har svårt att komma med en bra lösning då jag ej är med på vad som händer, hur kan dom heltplötsligt få så lågt gradminuter underskot så att ts startar.är det när tempraturen sjunker kraftigt ute? eller jag är inte med.
Andra parametrar??? Kan man tänka sig något med VB-diff och TS-Diff? Eller någon annan parameter. Tänk nu.......
Citat från: CarMan skrivet 20 februari 2005, 20:55:11Jag har svårt att komma med en bra lösning då jag ej är med på vad som händer, hur kan dom heltplötsligt få så lågt gradminuter underskot så att ts startar.är det när tempraturen sjunker kraftigt ute? eller jag är inte med.Läs hela tråden igen CarMan!
Om det är som jag minns så förskjuter man alltså tidpunkten för när el-stegen skall kopplas in med att höja gradminuterunderskottet, men kan aldrig ändra deras inbördes förhållande som alltså alltid klickar in med 100 gradminuters förskjutning. Eller minns jag fel?
oron över att gradminuter överskottet ska bli så stort så att VP stannar, har detta inträffat eller varit nära att inträffa?