0 medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
Rent försäljningstekniskt så är det i alla fall avundsvärt, beundransvärt, osv!Eller som någon sa en gång!Det finns ingen som efter en tid kan se hur snabbt du har gjort ett jobb eller hur billigt du har gjort det!Vad som syns är hur bra du har gjort det!Kvittar alltså vad som återfinns under huven, intressant eller inte!och om något är långsiktigt menat så är det enbart tiden och utförandet som spelar någon roll, och då är det tyvärr så att håller maskinen i 10år så är man mer nöjd om man betalar det dubbla än om man betalar hälften och den håller hälften så länge.Vet inte om man får säga så här!Säger det ändå! Ordspråket mer pengar än vett i huvudet!Vad jag i stället menar är att dom som inte orkar sätta sig in i något och som har pengar och som köper det dom vill ha utan att chansa och utan att pruta skall få göra detta i fred, för att våra argument biter inte varken ekonomiskt eller på något annat vis på dessa personer. Dom behöver alltså ingen ekonomisk vägledning!Vill bara säga med detta att ingen är lurad! Visst, rubriken frågar vilken Panasonic som det är frågan om och många av oss undrar ju så klart vad skillnaden består i!Det är här som genialiteten sätts på prov hos oss andra som inte kör samma försäljningsstrategi.Men man kan ju faktiskt bara (helt enkelt) svara att det är en moddad Panasonic, och hoppas att personen har mycket glädje och sparar mycket pengar på den! Det finns ju även Segelbåtar, strandomter, citylägenheter, bilar, Smycken som får oss andra till att hosta blod bara man nämner summorna, men kunderna är helnöjda!
Citat från: Nettovärmepumpar skrivet 04 december 2008, 20:39:18Rent försäljningstekniskt så är det i alla fall avundsvärt, beundransvärt, osv!Eller som någon sa en gång!Det finns ingen som efter en tid kan se hur snabbt du har gjort ett jobb eller hur billigt du har gjort det!Vad som syns är hur bra du har gjort det!Kvittar alltså vad som återfinns under huven, intressant eller inte!och om något är långsiktigt menat så är det enbart tiden och utförandet som spelar någon roll, och då är det tyvärr så att håller maskinen i 10år så är man mer nöjd om man betalar det dubbla än om man betalar hälften och den håller hälften så länge.Vet inte om man får säga så här!Säger det ändå! Ordspråket mer pengar än vett i huvudet!Vad jag i stället menar är att dom som inte orkar sätta sig in i något och som har pengar och som köper det dom vill ha utan att chansa och utan att pruta skall få göra detta i fred, för att våra argument biter inte varken ekonomiskt eller på något annat vis på dessa personer. Dom behöver alltså ingen ekonomisk vägledning!Vill bara säga med detta att ingen är lurad! Visst, rubriken frågar vilken Panasonic som det är frågan om och många av oss undrar ju så klart vad skillnaden består i!Det är här som genialiteten sätts på prov hos oss andra som inte kör samma försäljningsstrategi.Men man kan ju faktiskt bara (helt enkelt) svara att det är en moddad Panasonic, och hoppas att personen har mycket glädje och sparar mycket pengar på den! Det finns ju även Segelbåtar, strandomter, citylägenheter, bilar, Smycken som får oss andra till att hosta blod bara man nämner summorna, men kunderna är helnöjda!HejDet var du som skrev ovanstående, här diskuteras om en firma är skurkaktig eller ej och då kommer du med ett inlägg där du säger att det är både beundransvärt och avundsvärt att blåsa kunder om man kan ungefär.Och då undrade jag om det verkligen var din mening vilket du uttryckligen vidhöll.Så eftersom det var så tydligt vilken moral det inlägget uppvisade så självklart drar jag slutsatsen att jag inte skall köpa av din firma.Det har inget med AVT att göra.MVHMesser
SUCK!Vad tråden handlar om är ifall de påstådda ändringarna har något värde eller inte...Vi vill alltså verifiera vad ändringarna består av. För att kunna bedöma om pumpen är värd sitt pris eller inte.Mvh Thomas
HejVarför försöker vi inte räkna ut det istället för käbbla ?