0 medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
Kära församling...Ja det var jag som sa att jag nog inte borde ha gett mig in i den här diskussionen eftersom jag anade att det skulle vara svårt att hävda sig i det här gänget AVT är en vidareutvecklad pump som skiljer sig från SverigePumpen i andra avseenden än priset. Vi på Varmthem är ett seriöst företag, lika så Kinnan och Allvärmeteknik. Detta står jag fast vid men kan tyvärr inte bevisa detta i kurvor och grafer. Lustigt nog är dessa tester inte så intressanta för den genomsnittliga värmepumpskunden. Skulle tro att de som hänger på detta värmepumpsforum har ett större intresse för detta och kanske får ut ngt av att läsa SP:s testprotokoll. Det gör inte våra kunder. De flesta har inte en susning om hur mycket de kan spara med en luftvärmepump eller om en besparing på 8000 kwh är bra eller dåligt. Eller vad ett COP-värde är. För det andra har vi aldrig behövt vi inte hävda oss med obegripliga tester, vi är kända för att leverera bra grejer än om vi självklart är lite dyrare än andra, om vi pratar AVT-modellerna.