0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Raffen,Det stämmer som du säger att vi använder SVEP:s energikalkyl vid våra kundbesök. Det är helt riktigt som du säger, att Varmthem inte är direkt anslutna till SVEP. Däremot är vi via vårt återförsäljaravtal anslutna till SVEP via Allvärmeteknik KVV AB. Våra installatörer är givetvis certifierade och ackrediterade enligt konstens alla regler. Våra installationer utförs via vår samarbetspartner Varmt och Skönt AB. För att använda SVEP:s loggor och egna kalkyler krävs tillstånd, vilket vi alltså har.
Mike,Jag ska försöka svara på dina frågor:
Raffen,Vad som är gjort på AVT-pumparna jmf med SverigePumpen är sekretessbelagt och inget jag kan upplysa dig om. Detta är för övrigt något som de flesta konsumenter struntar i bara de får valuta för pengarna, vilket de faktiskt får. Jag, som representant för en av de större aktörerna i branschen, har inga betänkligheter kring detta då jag vet hur nöjda kunder vi har på dessa pumpar. Dessutom jobbar vi tillsammans med Allvärmeteknik och Kinnan som båda är bland de äldsta och mest ansedda aktörerna i branschen.Jag har aldrig hört någon kund uttrycka sig som om han eller hon blivit lurad eftersom vi inte arbetar på det sättet. Tror du att man blir störst på Panasonic och luftvärmepumpar i allmänhet i hela Norrland genom att lura stackars okunniga opålästa människor på 20000kr? Om det vore så billigt och enkelt att bygga om en SverigePump till en AVT som du påstår så får du väl tro det då... Och om du tror att vilka tomtar som helst får bli auktoriserade SverigePumpen-återförsäljare så... Varför inte ringa till Kinnan och fråga vad de anser om Varmthems och Allvärmetekniks "ruffliga" och oseriösa metoder?