0 medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
Svar från VARMTHEM:Som representant för VARMTHEM känner jag att jag måste bemöta det som skrivs i den här tråden om oss och våra produkter. Jag förstår att 39900kr för en 5,4kw luftvärmepump kan verka mycket men det gäller att känna till skillnaderna på pump och pump. De vidareutvecklade AVT-modellerna från Panasonic är i grund och botten en SverigePump med bättre isolering och förstärka komponenter för att klara vårt kyliga klimat bättre. En AVT 5002 är givetvis inte dubbelt så bra som en PRIMASCROLL 9 som i grund och botten är samma pump, men en klart tystare, hållbarare och effektivare maskin, dessutom med hela 10 års garanti. AVT-modellerna är för övrigt en storsäljare trots prisskillnaden mot andra pumpar.Kort om oss på VARMTHEM: Vi är Norrlands största auktoriserade återförsäljare av Sverigepumpen och även störst i Norrland på luft/luft, med verksamhet från Uppsala och norrut. Vi erbjuder både Sverigepumpen och AVT som auktoriserad återförsäljare samt säljer även andra märken som Mitsubishi, Sanyo, Toshiba m fl. I vår webshop hittar ni några av Sveriges bästa priser på samtliga pumpar inklusiver Sverigepumpen....Vi är kända i branschen för att leverera kvalitetsprodukter och snygga installationer. Att sälja lågprispumpar som krånglar när det blir kallt ute överlåter vi till andra. För 40000kr kan man ställa höga krav på oss och våra produkter. Våra kontinuerliga kundundersökningar, som är en del i vårat kvalitetskoncept, har visat att de vidareutvecklade AVT-modellerna håller vad vi lovar, våra kunder tycker att de får valuta för pengarna och riktigt bra service.
Ni har rätt som ni säger, att vi på Varmthem platsar nog inte så bra på detta forum... Vi arbetar med villavärme på ett seriöst sätt men här verkar nivån vara väldigt låg tycker jag det verkar som. Vilken värmepump man väljer att satsa på är upp till var och en och vi har pumpar i alla prisklasser inklusive AVT-modellerna som är en vidareutvecklad Sverigepump med bättre hållbarhet och högre energibesparing. Om nu någon "besserwisser" på detta amatörforum anser att AVT:s förbättringar är värdelösa och priserna hutlösa så får det vara dennes åsikt. Ni kan ju alltid begära referenser från Kinnan/Panasonic och höra vad de tycker om vår och Allvärmetekniks "oseriösa" verksamhet (vi råkar vara deras största kund i Sverige). Vi prackar aldrig på folk dessa "dyra" pumpar likt dammsugarförsäljare som vissa påstår. Visserligen jobbar vi med hemförsäljning men lägger ner ett seriöst jobb hos kund med bl a energibesparingsanalys och erbjuder ALLTID pumpar från 14900kr och uppåt. Innan jag lämnar er kan jag i alla fall ge er ett råd inför valet av luftvärmepump: -Kolla mer på pumpens vinteranpassning än kilowatt och COP-värden (som mäts upp vid +7 grader och är helt oväsentliga om pumpen inte klarar kalla temperaturer). Spelar ingen roll om man åker Audi Quattro i ishalkan, så länge sommardäcken är på...
Citat från: ceekey skrivet 01 november 2008, 12:42:09Svar från VARMTHEM:Som representant för VARMTHEM känner jag att jag måste bemöta det som skrivs i den här tråden om oss och våra produkter. Jag förstår att 39900kr för en 5,4kw luftvärmepump kan verka mycket men det gäller att känna till skillnaderna på pump och pump. De vidareutvecklade AVT-modellerna från Panasonic är i grund och botten en SverigePump med bättre isolering och förstärka komponenter för att klara vårt kyliga klimat bättre. En AVT 5002 är givetvis inte dubbelt så bra som en PRIMASCROLL 9 som i grund och botten är samma pump, men en klart tystare, hållbarare och effektivare maskin, dessutom med hela 10 års garanti. AVT-modellerna är för övrigt en storsäljare trots prisskillnaden mot andra pumpar.Kort om oss på VARMTHEM: Vi är Norrlands största auktoriserade återförsäljare av Sverigepumpen och även störst i Norrland på luft/luft, med verksamhet från Uppsala och norrut. Vi erbjuder både Sverigepumpen och AVT som auktoriserad återförsäljare samt säljer även andra märken som Mitsubishi, Sanyo, Toshiba m fl. I vår webshop hittar ni några av Sveriges bästa priser på samtliga pumpar inklusiver Sverigepumpen....Vi är kända i branschen för att leverera kvalitetsprodukter och snygga installationer. Att sälja lågprispumpar som krånglar när det blir kallt ute överlåter vi till andra. För 40000kr kan man ställa höga krav på oss och våra produkter. Våra kontinuerliga kundundersökningar, som är en del i vårat kvalitetskoncept, har visat att de vidareutvecklade AVT-modellerna håller vad vi lovar, våra kunder tycker att de får valuta för pengarna och riktigt bra service. Hej Ceekey !Ni nämner att förutom den extra isoleringen så har AVT pumparna "förstärkta komponenter". Vad menar ni med "förstärkta komponenter" ?Tack på förhand.VänligenGenki
Citat från: ceekey skrivet 01 november 2008, 14:41:56Ni har rätt som ni säger, att vi på Varmthem platsar nog inte så bra på detta forum... Vi arbetar med villavärme på ett seriöst sätt men här verkar nivån vara väldigt låg tycker jag det verkar som. Vilken värmepump man väljer att satsa på är upp till var och en och vi har pumpar i alla prisklasser inklusive AVT-modellerna som är en vidareutvecklad Sverigepump med bättre hållbarhet och högre energibesparing. Om nu någon "besserwisser" på detta amatörforum anser att AVT:s förbättringar är värdelösa och priserna hutlösa så får det vara dennes åsikt. Ni kan ju alltid begära referenser från Kinnan/Panasonic och höra vad de tycker om vår och Allvärmetekniks "oseriösa" verksamhet (vi råkar vara deras största kund i Sverige). Vi prackar aldrig på folk dessa "dyra" pumpar likt dammsugarförsäljare som vissa påstår. Visserligen jobbar vi med hemförsäljning men lägger ner ett seriöst jobb hos kund med bl a energibesparingsanalys och erbjuder ALLTID pumpar från 14900kr och uppåt. Innan jag lämnar er kan jag i alla fall ge er ett råd inför valet av luftvärmepump: -Kolla mer på pumpens vinteranpassning än kilowatt och COP-värden (som mäts upp vid +7 grader och är helt oväsentliga om pumpen inte klarar kalla temperaturer). Spelar ingen roll om man åker Audi Quattro i ishalkan, så länge sommardäcken är på... Och där visade du att du inte kan argumentera emot + att du inte förstått att de flesta här på forumet är bra mycket mer kunniga än du tror (troligen mer kunniga än du själv), det du hasplar ur dig är ju rena självklarheter och inga braskande nyheter direkt.
Raffen,Nu luktar det lite "besserwisser-fasoner" här... Om din gamla E9:a klarar värma huset så är jag ganska säker att den senaste versionen på denna pump, dvs 5002 AVT, fixar jobbet ännu bättre. Den kanske inte sparar så otroligt mycket mer men den går tystare och håller längre. Sedan om man anser att den är dubbelt så bra eller ej kan ju de lärde tvista om i all evighet. Allt handlar inte om siffror i den här världen utan lika mycket om värden som kvalitet, trygghet, support vid fel osv.Jag har flera kunder som sparar massor med pengar och är supernöjda med sina Sverigepumpar för runt 20.000:- men tillika massor med kunder på AVT som är minst lika nöjda trots att de betalat en större slant. Energibesparingen och återbetalningstiden är inte de enda argumenten för att satsa på en luftvärmepump. Komfortfördelarna väger minst lika tungt. Vi har många kunder med vedeldning, bergvärme, fjärrvärme etc som inte gör någon direkt besparing som väljer att komplettera med en luftvärmepump för att t ex få renare luft, jämnare värme, varmare golv, svalka på sommaren. Dessa kunder väljer ofta AVT eftersom dessa pumpar har långa och trygga garantier. Vissa väljer att satsa 15-20.000kr extra för att göra en ännu bättre investering på sin uppvärmning, andra lägger på dessa pengar när de ska byta kök/bil/skinnsoffa osv. Valet är ju fullständigt fritt för varje kund var man vill investera sina pengar, det är därför vi alltid erbjuder varje kund pumpar från 14.900:- och uppåt.Jag tror faktiskt att jag vet mest i den här ligan om AVT-modellerna. Att kunderna är nöjda vet jag eftersom jag jobbar med dessa produkter, som faktiskt förtjänat mångas förtroende. Om priserna på AVT-pumparna vore orimliga skulle de inte säljas i de antal de gör, under så pass många år som de faktiskt funnits på marknaden.
Tack vare modifieringarna ger AVT-pumparna värme vid -30, medan Sverigepumparna slår av strax under -20.