0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Fick min RAS13 installerad av Ventilationsutveckling igår. Summa (inkl. elinstallation av separat elfirma) 18.000 kr.
Ja det låter kanon!Representanten från Ventilationsutveckling som jag pratade och hade mailkonversation med hörde plötsligt inte av sig mer. De förlorade en kund på det vilket de får ångra. Jobbar själv som säljare så jag kan för mitt liv inte förstå hur man kan bete sig så. Vet inte om nån annan har samma erfarenhet som jag gällande Ventilationsutveckling? Det är ju riktigt synd när de har så bra pumpar!
Nu har jag slagit till och det blev inte en Toshiba utan en Fujitsu ASYA12LC. De hade kunnat sålt en till mig rätt lätt men de verkade inte intresserade av att diskutera priset. Så då fick det bli Värmepumpsgruppen istället. Mycket bra mottagande av den säljaren. 17990kr med el och allt vilket jag tycker var överkomligt. Installation inom en vecka är oerhört bra.Pumpen är igång och att gå från enbart elvärme till värmepump är underbart. Bra luft, varmt och skönt, tvätten torkar fortare = bara fördelar! Nu får vi bara vänta in kylan och se om vi klarar oss. Värmen på övervåningen har blivit mycket bättre sedan installationen så jag hoppas att det ska funka. Märkligt att de kan vara så olika på priserna Ventilationsutveckling, eller?/letterman