0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Citat från: luft-vatten skrivet 02 januari 2009, 14:04:04 tomte::Gott nytt år!Hej alla som sitter inne med uppgifter om ULTIMATE 5500.Hur funkar dom i kylan ??Funderar också på att ta ett tag i plånboken.. då min gamla Phanasonic CS-E9DKE börjar gnissla..Har efter en del surfande hittat en firma TREND IMPORT som säljer en pump INVEST LV-06 för ca. 25.000.http://www.trendimport.se/motor.asp?content=http://www.trendimport.se/system/search/product.asp?id=9787Verkar vara exakt samma pump som ULTIMATE 5500... Där finns manualer att ladda ner på Svenskavilket man saknar hos Finska UTIMATE MARKET..Kan någon som redan investerat, bekräfta om det är samma grejor ?Antar att ni fick manual meskickad vid leverans ?Bägge har beteckningen AVH-12D1DAA/BPeterKolla in http://www.energicentra.nu/ bra pris och grym suport om något går snett.
tomte::Gott nytt år!Hej alla som sitter inne med uppgifter om ULTIMATE 5500.Hur funkar dom i kylan ??Funderar också på att ta ett tag i plånboken.. då min gamla Phanasonic CS-E9DKE börjar gnissla..Har efter en del surfande hittat en firma TREND IMPORT som säljer en pump INVEST LV-06 för ca. 25.000.http://www.trendimport.se/motor.asp?content=http://www.trendimport.se/system/search/product.asp?id=9787Verkar vara exakt samma pump som ULTIMATE 5500... Där finns manualer att ladda ner på Svenskavilket man saknar hos Finska UTIMATE MARKET..Kan någon som redan investerat, bekräfta om det är samma grejor ?Antar att ni fick manual meskickad vid leverans ?Bägge har beteckningen AVH-12D1DAA/BPeter
Jaja. När en "finpump" går bra så är allt i sin ordning..När en "fulpump" går bra så är det smygreklam..
Citat från: sebbe skrivet 21 april 2009, 13:38:34Jaja. När en "finpump" går bra så är allt i sin ordning..När en "fulpump" går bra så är det smygreklam.. Nån annan som fått ekonomisk ersättning för att deras pump gått sönder och reparerats på garanti?Och vad menar du egentligen, skulle jag anse att EC-pumpen är en "finpump"...Då har du uppenbarligen ingen aning om vad jag anser om den pumpen.Det enda jag gjort är att gett uttryck för min förvåning över att de betalt ut ekonomisk ersättning trots att det (så vitt jag vet) inte finns några lagar som tvingar dem till detta.
Läsarna/konsumenten har haft stor nytta av EC-tråden, dels för hur det tekniska var och är, och även fått en mindre inblick bakom kulisserna i vp-branschen samt även kunnat se här hur andra åf lagt ner energi på att misskreditera sin konkurrent.Greven har totalt sett tjänat på sin öppenhet och sin support, även när det ibland har hettat till. Mindre seriösa åf har också tjänat på de lösningar/åtgärder som förts fram. Tråden visar vilka som har haft obefintlig kundsupport, och tråden resulterade nog också till att en specifik åf helt enkelt gick till samma fabrik och manuvrerade bort Greven med sin nya ensamrätt.Forumet/Richard har tjänat på denna tråd, den är den mest lästa = genererar mest träffar och med fler läsare ökar också reklamförsäljningen och inkomsterna för denna internet-site. Tråden har nog säkert också gett extra fart för Richards logger och andra tillbehör.Staten har också tjänat på tråden-ämbetsmännen har fått diverse material serverat på ett silverfat utan att ens behöva starta stora utredningar.Alltså en win-win tråd helt enkelt.Vad gäller alli och 850:- på banken kanske åf resonerade så att han fick sitta lång tid med en trasig maskin och förlorade pengar i dyrare driftskostnad, men det är som sagt unikt att få stålar insatta på sitt eget konto.
vi har en policy och en chablonersättning till de kunder som drabbas av onormalt långa driftstopp under den mest intensiva årstiden och detta för att visa vår goda vilja till att lösa de problem som uppstår. Enär vi har haft svårt att hitta någon bra samarbetspartner i Sverige så har dessa några få ärenden vi haft tyvärr dragit ut på tiden och därav givit oss en viss badvill, därav vårt handlande.Om nu detta skall ses som smygreklam får väl forumets ägare givetvis själv avgöra, men jag skulle givetvis vara glad för om svenska säljare hade samma policy när dom säljer såväl fin som fulgrejer.//Alli
Bara som en liten anekdot kan jag nämna att det hänt att företag hört av sig till mig och berättat om kunder som lovat skriva positivt i detta forum om de får rabatter, eller på annat sätt vinner egna fördelar. De företag som nekat har sedan hört av sig till mig för att göra mig uppmärksam på att medlemmen "mr x" kanske kommer att skriva nån form av kritik som inte är relevant, de är alltså livrädda för otillbörlig smutskastning bara för att de inte ger med sig i en helt vanlig förhandling om pris eller garantier...Skriver detta bara för att än en gång förtydliga den vikt jag försöker lägga på att hålla både kritik och beröm på en saklig och rimlig nivå.
Har en ultimate 5500E dvs samma utedel men med annan kondensor. Och ultimates support kan jag allt annat än säga något gått om.... Har väntat på ett nytt styrkort i flera månader som jag har blivit lovad, fick nog för en vecka sedan och skickade ett mail där jag bad dem återköpa den, efter det blev det tyst....
Man kan ju hoppas det...Man borde kanske skicka ett mail med en länk hit åt deras support