0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack, Raffen!En annan viktig aspekt är ju ljudnivån eftersom vi har sovrummet i Gillestugan. Vad jag förstått så är ju inte Toshiba så tysta (eller är det en skröna?). Kanske en mindre pump typ IKEA-pumpen (15.000 kr) eller Electrolux Oxy3heatpump - ESD09HRA (16.000 kr) är tystare?Vad sägs om att som komplement placera en Toshiba RAS-10 nästa höst ovanför ytterdörren på entreplan och blåsa mot vardagsrummet? Eller är det bättre i trapphuset mot övervåningen och blåsa mot köket? I vardagsrummet kan jag inte placera den då en pelare är i vägen.
Tack för era svar. Eftersom vi vistas mycket i sutterängplan och det fort blir kallt och rått där och jag gärna vill ha upp lite värme till entreplan så trodde jag på en lite kraftfullare pump i hobbyrummet, men kanske ska tänka om lite då.
Støtter Rickard og Raffen fullt og helt . Gjelder og utedelen . I mine ører så går Toshibaen`s twin rotary , scroll kompressorene en høy gang med tanke på støy .Raptus
Citat från: raptus skrivet 12 september 2008, 21:53:16Støtter Rickard og Raffen fullt og helt . Gjelder og utedelen . I mine ører så går Toshibaen`s twin rotary , scroll kompressorene en høy gang med tanke på støy .Raptus och i mina öron är det rotary som låter mest illa men jag tror inte cantona menade ute delen de pumpar som räknas upp har INTE scroll kompressor kjell
Tack för all respons . Det är ju sannerligen inte lätt att välja. Raffen tror att Toshiban blir lite för kraftfull för sutterängplan. Kanske man ändå skulle köpa två pumpar på en gång eftersom vi troligtvis måste göra det förr eller senare. Har fått bra (?) pris på två Electrolux Oxy3heatpump ESD09HRA för 30 000 kr. Någon som har erfarenhet av denna eller rekommenderar ni någon annan där jag kan få 2 st. för 30 000 kr? Är ju extra intresserad av ljudnivån på innerdelen.Som svar till armath1 så fick jag priset på Toshiban från http://www.energiochservice.se/produkter.html här i Norrköping.MVHCantona