0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu sitter L/L-pumpen på plats och redan märker vi att den är väldigt effektiv.När jag läser av historiken på vår Eco-eye så ser jag att elpatronen på vår 310P endast har använt sig av 0.39kWh dom senaste 18 timmarna. ThumbsupDessutom verkar det som om värmespridningen är mycket god, dock lite väl tidigt att säga för mycket om.L/L-pumpen, en FD35, är monterad över ytterdörren. Vid installation stängde jag direkt av elementet i hallen helt och hållet och sänkte i dom andra rummen på nedre plan, övre plan har jag inte gjort något än.Nu kommer intrimningen av bägge systemen, så att dom kombinerar varandra på bästa sätt.Idag sitter inomhusgivaren till FLVPn i samma rum som L/L-pumpen, mellan dörrarna till bad och tvättstuga, vilket har resulterat i att framledningstempen i skrivande stund endast är 23 grader, var 26 grader igår kväll. Därav blev det direkt kallt i badrummet på nedre plan, övre plan har vi inte märkt av något obehag ännu men det kanske kan ta en dag eller två till innan vi ser hur det fungerar.Min plan är som följer, sänka kurvan på FLVP kraftigt och köra med termostaterna på elementen under fönstren lite öppna för att undvika kallras. Kan läge två av fem vara bra tro? I bad och toa vrider jag på det som behövs.Frågan är bara om jag ska flytta upp innegivaren till övre planet?Eller ska jag skippa innegivaren och bara låta termostaterna på elementen sköta jobbet? (känns ju lite dumt kanske)
Nu sitter L/L-pumpen på plats och redan märker vi att den är väldigt effektiv.När jag läser av historiken på vår Eco-eye så ser jag att elpatronen på vår 310P endast har använt sig av 0.39kWh dom senaste 18 timmarna. ThumbsupDessutom verkar det som om värmespridningen är mycket god, dock lite väl tidigt att säga för mycket om.Idag sitter inomhusgivaren till FLVPn i samma rum som L/L-pumpen, mellan dörrarna till bad och tvättstuga, vilket har resulterat i att framledningstempen i skrivande stund endast är 23 grader, var 26 grader igår kväll. Därav blev det direkt kallt i badrummet på nedre plan, övre plan har vi inte märkt av något obehag ännu men det kanske kan ta en dag eller två till innan vi ser hur det fungerar.