0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Gamblern skrivet 10 september 2008, 19:22:26Jag kan nog också räkna mig till skaran som inte behöver stödvärme.Det kanske går att lista ut varför... Jag har ju två monster. Hej Gamblern! Jaså 2 st monster, då blir man ju genast lite nyfiken på vad ni har för en ca total årlig elenergiförbrukning i huset inkl hh-el och varmvatten??Mvh Raffen.
Jag kan nog också räkna mig till skaran som inte behöver stödvärme.Det kanske går att lista ut varför... Jag har ju två monster.
Citat från: Raffen skrivet 10 september 2008, 19:27:43Citat från: Gamblern skrivet 10 september 2008, 19:22:26Jag kan nog också räkna mig till skaran som inte behöver stödvärme.Det kanske går att lista ut varför... Jag har ju två monster. Hej Gamblern! Jaså 2 st monster, då blir man ju genast lite nyfiken på vad ni har för en ca total årlig elenergiförbrukning i huset inkl hh-el och varmvatten??Mvh Raffen.Haha Raffen kan skönja ett visst mått av avundssjuka i ditt inlägg...... 2st Monster........ hehe //Krister
Citat från: Raffen skrivet 10 september 2008, 19:27:43Citat från: Gamblern skrivet 10 september 2008, 19:22:26Jag kan nog också räkna mig till skaran som inte behöver stödvärme.Det kanske går att lista ut varför... Jag har ju två monster. Hej Gamblern! Jaså 2 st monster, då blir man ju genast lite nyfiken på vad ni har för en ca total årlig elenergiförbrukning i huset inkl hh-el och varmvatten??Mvh Raffen.Tjena Raffen och ni andra!Det har ju inte riktigt gått ett år då dessa två monster har fått leka tillsammans än,men prognosen säger att det bör landa kring lite drygt ca 12000 kWh inkl hh och varmvattenoch då vill jag tala om att jag är lite frusen av mig så vi brukar ha minst 22 gr C hemma i hela huset i princip. Och då har jag inte använt mig av någon vedeldning eller stödvärme från annan källa alls. Kåken som ni kan se är på 266 kvm uppvärmd yta.Jag kan inget annat än att rekommendera monstermaskinerna av mina erfarenheter hitills. Thumbsup
Och ni ska veta att mitt hus inte är särskilt välisolerat heller.T ex vinden har ca 25mm isolering.
Jag tror det, kanske 30 mm. Det var lite av ögonmått.
Citat från: Gamblern skrivet 11 september 2008, 20:07:42Jag tror det, kanske 30 mm. Det var lite av ögonmått. Hej Gamblern! Helt otroligt lite isf, är detta verkligen möjligt?? Hur gammalt är huset du??Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 11 september 2008, 20:43:39Citat från: Gamblern skrivet 11 september 2008, 20:07:42Jag tror det, kanske 30 mm. Det var lite av ögonmått. Hej Gamblern! Helt otroligt lite isf, är detta verkligen möjligt?? Hur gammalt är huset du??Mvh Raffen.Är jag full eller, där fick ni er ett gott skratt nu skall jag gå och kolla exakt.Det är ca 25 centimeter naturligtvis inte mm .Huset är byggt 74.