0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej-Dags att elda upp diskussionen litegrann...snart är det vinter.Hur många stollar på forumets luft/luft avdelning tror sig klara hela vintern utan att stötta med elradiatorer ?MVH/Gano
Har du provat toshiban än Raffen? Kör du med kyla nu?
Citat från: teery skrivet 29 juli 2008, 13:36:32Har du provat toshiban än Raffen? Kör du med kyla nu?Hej Teery! Jajamen har ju inte kunnat låta bli att prova lite lite grann med både värme och kyla och i huvudsak kyla, fungerar alldeles utmärkt alltså och så här långt så är jag helnöjd. Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 29 juli 2008, 13:39:50Citat från: teery skrivet 29 juli 2008, 13:36:32Har du provat toshiban än Raffen? Kör du med kyla nu?Hej Teery! Jajamen har ju inte kunnat låta bli att prova lite lite grann med både värme och kyla och i huvudsak kyla, fungerar alldeles utmärkt alltså och så här långt så är jag helnöjd. Mvh Raffen.Återkom gärna med rapport under vinter om hur det går.teery
Citat från: Gano skrivet 29 juli 2008, 13:10:22Hej-Dags att elda upp diskussionen litegrann...snart är det vinter.Hur många stollar på forumets luft/luft avdelning tror sig klara hela vintern utan att stötta med elradiatorer ?MVH/GanoHej Gano! Ja jag anmäler mig direkt alltså, och detta eftersom jag inte har använt mina elradiatorerna under de senaste 2 vintrarna och kommer ju givetsvis inte att göra det i fortsättningen heller, och spec som jag f.om denna vinter nu är ännu bättre rustad med 2 st luftvärmepumpar som väl då kommer att gå på knappt halvfart utgår jag ifrån. Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 29 juli 2008, 13:35:14Citat från: Gano skrivet 29 juli 2008, 13:10:22Hej-Dags att elda upp diskussionen litegrann...snart är det vinter.Hur många stollar på forumets luft/luft avdelning tror sig klara hela vintern utan att stötta med elradiatorer ?MVH/GanoHej Gano! Ja jag anmäler mig direkt alltså, och detta eftersom jag inte har använt mina elradiatorerna under de senaste 2 vintrarna och kommer ju givetsvis inte att göra det i fortsättningen heller, och spec som jag f.om denna vinter nu är ännu bättre rustad med 2 st luftvärmepumpar som väl då kommer att gå på knappt halvfart utgår jag ifrån. Mvh Raffen.Men tycks minnas att du eldat i vedkaminen.....och det räknas väl oxå som stödvärme? //Krister
Citat från: Northkingen skrivet 29 juli 2008, 23:12:21Citat från: Raffen skrivet 29 juli 2008, 13:35:14Citat från: Gano skrivet 29 juli 2008, 13:10:22Hej-Dags att elda upp diskussionen litegrann...snart är det vinter.Hur många stollar på forumets luft/luft avdelning tror sig klara hela vintern utan att stötta med elradiatorer ?MVH/GanoHej Gano! Ja jag anmäler mig direkt alltså, och detta eftersom jag inte har använt mina elradiatorerna under de senaste 2 vintrarna och kommer ju givetsvis inte att göra det i fortsättningen heller, och spec som jag f.om denna vinter nu är ännu bättre rustad med 2 st luftvärmepumpar som väl då kommer att gå på knappt halvfart utgår jag ifrån. Mvh Raffen.Men tycks minnas att du eldat i vedkaminen.....och det räknas väl oxå som stödvärme? //KristerTjenare Kingen! Jojomensan det är ju helt rätt och det har förekommit ibland i viss omfattning om det har varit riktigt kallt, faktiskt en dryg 1/2 m3/år, så jag uppger för säkerhets skull 3/4 m3/år för de senaste 2 åren i mina uppgifter. Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 29 juli 2008, 23:19:18Citat från: Northkingen skrivet 29 juli 2008, 23:12:21Citat från: Raffen skrivet 29 juli 2008, 13:35:14Citat från: Gano skrivet 29 juli 2008, 13:10:22Hej-Dags att elda upp diskussionen litegrann...snart är det vinter.Hur många stollar på forumets luft/luft avdelning tror sig klara hela vintern utan att stötta med elradiatorer ?MVH/GanoHej Gano! Ja jag anmäler mig direkt alltså, och detta eftersom jag inte har använt mina elradiatorerna under de senaste 2 vintrarna och kommer ju givetsvis inte att göra det i fortsättningen heller, och spec som jag f.om denna vinter nu är ännu bättre rustad med 2 st luftvärmepumpar som väl då kommer att gå på knappt halvfart utgår jag ifrån. Mvh Raffen.Men tycks minnas att du eldat i vedkaminen.....och det räknas väl oxå som stödvärme? //KristerTjenare Kingen! Jojomensan det är ju helt rätt och det har förekommit ibland i viss omfattning om det har varit riktigt kallt, faktiskt en dryg 1/2 m3/år, så jag uppger för säkerhets skull 3/4 m3/år för de senaste 2 åren i mina uppgifter. Mvh Raffen.Hehe hoppas bara du inte uppskattar vedförbrukningen som Dr-Chun-Lan...... för då vet jag inte om jag kan tro dig..... //Krister