0 medlemmar och 12 gäster tittar på detta ämne.
Har en fråga angående inkoppling av kablarna till utedelen.Strömmatning med stor kontakt var enkel att koppla ihop med ytterdelen och stod även väl beskrivet i manualen, lika så jordkabeln med sin "häst-sko" kontakt.Men, den tredje kabeln med en två-polig kontakt står inte med i manualen och jag har inte hittat någonstans att ansluta denna.Någon som vet vad den är till för och hurvida den skall anslutas eller ej?Bör väl tillägga att Coolixen starta upp fint och satte igång och värma ganska omgående, dock dagen efter så lyser röd lampa för Defrost på fronten och har tydligen varit så ett par dagar medans jag varit bortrest. Kan det vara en tempgivare som jag ej har anslutit och som gör så att pumpen står i defrost-läge?
Precis hemkommen från tjänsteresa, pumpen stod i defrostläge även nu, drog ut kontakten för omstart, skall snart kila ner och kika för att kolla läget. Imorgon ska jag leta efter kontakten då och ansluta den. Sen får jag försöka hålla koll i helgen och se om den går ur defrostläge någonsin.Om jag jämför med min Sanyo som jag har i huset så defrostar den knappt någonting nu då de fortfarande inte är så kallt ute.
Skit också...Stod i Defrost igen efter omstart, titta ett par minuter, inget händer, ändrade läge från HEAT till AUTO nu, defrost slockna då och skall kila ner sen och titta igen. Just nu är det 17,4 grader källaren och pumpen är inställd på 22 grader (för att säkerställa att den funkar)Vore ju min vanliga tur om det är något på tok med pumpen....
Precis hemkommen från tjänsteresa, pumpen stod i defrostläge även nu, drog ut kontakten för omstart, skall snart kila ner och kika för att kolla läget. Imorgon ska jag leta efter kontakten då och ansluta den. Sen får jag försöka hålla koll i helgen och se om den går ur defrostläge någonsin.