0 medlemmar och 19 gäster tittar på detta ämne.
är det nån av ni som är berörda av detta "kretskort-problem" som har bytt kortet och kunnat konstatera nån förbättring?nu har vi i umeå trakterna haft minusgrader på natten ett tag så jag får se om ja tar ett ryck o byter kort imorrn.som det är nu har jag ca 12 grader i garaget nattetid o pumpen har svårt att leverera värme tils den uppnått ca 17-18 grader. ska bli spännande o se skillnaden.btw om jag ska koppla isär slangpaketet för förflyttning är det då bara att lossa snabbkopplingen eller bör man köra den i kyla / värme eller göra nånting annat först?
Citat från: kickassford skrivet 02 oktober 2010, 21:03:35är det nån av ni som är berörda av detta "kretskort-problem" som har bytt kortet och kunnat konstatera nån förbättring?nu har vi i umeå trakterna haft minusgrader på natten ett tag så jag får se om ja tar ett ryck o byter kort imorrn.som det är nu har jag ca 12 grader i garaget nattetid o pumpen har svårt att leverera värme tils den uppnått ca 17-18 grader. ska bli spännande o se skillnaden.btw om jag ska koppla isär slangpaketet för förflyttning är det då bara att lossa snabbkopplingen eller bör man köra den i kyla / värme eller göra nånting annat först?Nyfiken fråga.. fick du ett kretskort skickat till dig gratis, och har du monterat pumpen själv?Förmig att jag läste att den bör varit avstängd en stund för tryckutjämning. låter det bekant någon?Kan ju ha fel men då det inte finns några kranar mer än i slangen och det för övrigt är ett slutet system så ska det väl inte spela någon roll vart köldmediet befinner sig.Är väl just pumpar utan QC som ska köras så medlet går tillbaka till kompressorn? för annars läcker det ju ut när man skruvar loss slangarna.
Denna tråd får väl räknas som "Allmänt om Coolix".. Nu går vi in på andra vintern med vår lilla Coolix. Den känns otroligt stabil, inte ett tecken på att den åldrats och den levererar lika go värme som förra vintern. Vi låter den hålla 20 på dagarna när ingen är hemma och lyxar till det med 23 på kvällarna. Suverän liten fulpump är det... Lär bli en till på ovanvåningen under nästa år, skall bara elda upp den sista oljan i tanken. studs
Citat från: ahma skrivet 18 oktober 2010, 21:48:42Denna tråd får väl räknas som "Allmänt om Coolix".. Nu går vi in på andra vintern med vår lilla Coolix. Den känns otroligt stabil, inte ett tecken på att den åldrats och den levererar lika go värme som förra vintern. Vi låter den hålla 20 på dagarna när ingen är hemma och lyxar till det med 23 på kvällarna. Suverän liten fulpump är det... Lär bli en till på ovanvåningen under nästa år, skall bara elda upp den sista oljan i tanken. studsHur tycker du den presterar när minusgraderna börjar falla på? märks det försämring på effektenBor ca 12mil norr om GBG. och jag tycker den fungerar kanon i förhållande till investeringskostnad och förväntan av maskin vi har den på 23grader vilket den håller utan problem framtill att det blir en ca 5minus då börjar den få lite besvär iallafall hade den svårt då när det var en 7-8minus. men nöjde man sig med 20-21grader så höll den det utan problem.
Ni som bytt kort, har ni märkt några nya egenheter såsom fläkten går konstant i värmeläge (oavsett temp), eller är det bara jag som lyckats med det.