0 medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.
Det står på en lapp som följer med att det är bättre att göra hålet på HÖGER sida av innerdelen i stället. Då slipper man hela problemet med slangpaketet som inte får plats (från en som inte såg lappen förens efter)...
De facto så levereras innedelen med konsollerna på plats, i alla fall var det så på min. Så, att det GÅR är ju bevisat. Det som händer när man rullar ut slangpaketet och vrider på härligheten är att rören hamnar i oordning inne i skyddsslangarna. Jag bråkade länge med min, tryckte, vred, pusslade, flyttade 220v-sladden osv... Böjde ut konsollen lite i nederkant. lyfte lite på plasten... till slut var den i läge. Inte alls något kul jobb.
Citat från: ahma skrivet 27 februari 2010, 21:38:17De facto så levereras innedelen med konsollerna på plats, i alla fall var det så på min. Så, att det GÅR är ju bevisat. Det som händer när man rullar ut slangpaketet och vrider på härligheten är att rören hamnar i oordning inne i skyddsslangarna. Jag bråkade länge med min, tryckte, vred, pusslade, flyttade 220v-sladden osv... Böjde ut konsollen lite i nederkant. lyfte lite på plasten... till slut var den i läge. Inte alls något kul jobb.Nej inte på min, där låg fästkonsollen lös bredvid.
Vadå balls. Om jula påstår att det skall göras så och det går fel så har de garanti...
Var på Jula, kungens kurva idag, och fick höra att kretskorten nu verkar ha kommit, så jag passar detta vidare till de som berörs.
ett enligt mig ganska dåligt isolerat rör som jag antar är den varma delen när pumpen går på HEAT läge.En inte så vild gissning säger mig att en del energi går förlorad genom dessa nästan obefintliga isoleringar och...