0 medlemmar och 25 gäster tittar på detta ämne.
Citat från: ahma skrivet 31 december 2009, 13:46:49Enkel träkanal hopsnickrad. Målning, lite flashigare isolerslang och uppspikning av elkabel får bli när det är varmare.Hur lyckades du bocka rören till den där s-böjen?
Enkel träkanal hopsnickrad. Målning, lite flashigare isolerslang och uppspikning av elkabel får bli när det är varmare.
Enligt installationsdokumenten kan man böja till radie = 150mm. Och det känns som nån sorts slangar eller tunna rör, ja. Det där S:et krävde inte någon större kraft att få till. Men, jag kanske borde se om det går att räta ut på någe vis..
Det ser iofs ut att vara mindre än radie 150 mm. Och det är alltså inte slang som påstods tidigare alltså.
Citat från: ahma skrivet 02 januari 2010, 17:59:48Enligt installationsdokumenten kan man böja till radie = 150mm. Och det känns som nån sorts slangar eller tunna rör, ja. Det där S:et krävde inte någon större kraft att få till. Men, jag kanske borde se om det går att räta ut på någe vis..Det ser iofs ut att vara mindre än radie 150 mm. Och det är alltså inte slang som påstods tidigare alltså.
..så, så... det är väl inte värre än att vi får ta fram lilla kniven i morrn och titta in krympslangen..
Jag är på väg att köpa Julas pump se länkhttp://www.jula.se/luftvarmepump-3520-w-128080vad är lägst innetempen man kan ställa på dennaför jag tycker det är lite lyxigt med 17gr. i garagetden ska sitta i ett 42 kvm garage med 90mm isolering i väggaroch 165mm i taket och har två takskjutportar som har 50mm isoleringvad tror ni förbrukningen kan bli??jag behöver ju inte 17 gr. 8 gr. hade varit precis lagomHa en bra da'Mvhzwennebanan
Citat från: zwennebanan skrivet 04 januari 2010, 14:55:00Jag är på väg att köpa Julas pump se länkhttp://www.jula.se/luftvarmepump-3520-w-128080vad är lägst innetempen man kan ställa på dennaför jag tycker det är lite lyxigt med 17gr. i garagetden ska sitta i ett 42 kvm garage med 90mm isolering i väggaroch 165mm i taket och har två takskjutportar som har 50mm isoleringvad tror ni förbrukningen kan bli??jag behöver ju inte 17 gr. 8 gr. hade varit precis lagomHa en bra da'MvhzwennebananHej.På julas sida som du länkade till står "frostvaktsfunktion +8"Jag har en likadan och kan köra den på FP, o då ska det vara runt +8.
Citat från: Phson skrivet 04 januari 2010, 15:05:57Citat från: zwennebanan skrivet 04 januari 2010, 14:55:00Jag är på väg att köpa Julas pump se länkhttp://www.jula.se/luftvarmepump-3520-w-128080vad är lägst innetempen man kan ställa på dennaför jag tycker det är lite lyxigt med 17gr. i garagetden ska sitta i ett 42 kvm garage med 90mm isolering i väggaroch 165mm i taket och har två takskjutportar som har 50mm isoleringvad tror ni förbrukningen kan bli??jag behöver ju inte 17 gr. 8 gr. hade varit precis lagomHa en bra da'MvhzwennebananHej.På julas sida som du länkade till står "frostvaktsfunktion +8"Jag har en likadan och kan köra den på FP, o då ska det vara runt +8.Hej jo jag har sett detta men jula sa att det var någon typ av värmeslinga sonm gick in vid den temperaturenoch inte har med lägsta innetempen att göra
Citat från: zwennebanan skrivet 04 januari 2010, 15:11:22Citat från: Phson skrivet 04 januari 2010, 15:05:57Citat från: zwennebanan skrivet 04 januari 2010, 14:55:00Jag är på väg att köpa Julas pump se länkhttp://www.jula.se/luftvarmepump-3520-w-128080vad är lägst innetempen man kan ställa på dennaför jag tycker det är lite lyxigt med 17gr. i garagetden ska sitta i ett 42 kvm garage med 90mm isolering i väggaroch 165mm i taket och har två takskjutportar som har 50mm isoleringvad tror ni förbrukningen kan bli??jag behöver ju inte 17 gr. 8 gr. hade varit precis lagomHa en bra da'MvhzwennebananHej.På julas sida som du länkade till står "frostvaktsfunktion +8"Jag har en likadan och kan köra den på FP, o då ska det vara runt +8.Hej jo jag har sett detta men jula sa att det var någon typ av värmeslinga som gick in vid den temperaturenoch inte har med lägsta innetempen att göraOm dom inte har börjat att sälja den gamla modellen igen så har dom fel. Min har FP funktion och är köpt på Jula för en månad sedan. Det står i manualen att det blir +8 om man använder FP funktionen.
Citat från: Phson skrivet 04 januari 2010, 15:05:57Citat från: zwennebanan skrivet 04 januari 2010, 14:55:00Jag är på väg att köpa Julas pump se länkhttp://www.jula.se/luftvarmepump-3520-w-128080vad är lägst innetempen man kan ställa på dennaför jag tycker det är lite lyxigt med 17gr. i garagetden ska sitta i ett 42 kvm garage med 90mm isolering i väggaroch 165mm i taket och har två takskjutportar som har 50mm isoleringvad tror ni förbrukningen kan bli??jag behöver ju inte 17 gr. 8 gr. hade varit precis lagomHa en bra da'MvhzwennebananHej.På julas sida som du länkade till står "frostvaktsfunktion +8"Jag har en likadan och kan köra den på FP, o då ska det vara runt +8.Hej jo jag har sett detta men jula sa att det var någon typ av värmeslinga som gick in vid den temperaturenoch inte har med lägsta innetempen att göra
Citat från: Phson skrivet 04 januari 2010, 15:34:29Citat från: zwennebanan skrivet 04 januari 2010, 15:11:22Citat från: Phson skrivet 04 januari 2010, 15:05:57Citat från: zwennebanan skrivet 04 januari 2010, 14:55:00Jag är på väg att köpa Julas pump se länkhttp://www.jula.se/luftvarmepump-3520-w-128080vad är lägst innetempen man kan ställa på dennaför jag tycker det är lite lyxigt med 17gr. i garagetden ska sitta i ett 42 kvm garage med 90mm isolering i väggaroch 165mm i taket och har två takskjutportar som har 50mm isoleringvad tror ni förbrukningen kan bli??jag behöver ju inte 17 gr. 8 gr. hade varit precis lagomHa en bra da'MvhzwennebananHej.På julas sida som du länkade till står "frostvaktsfunktion +8"Jag har en likadan och kan köra den på FP, o då ska det vara runt +8.Hej jo jag har sett detta men jula sa att det var någon typ av värmeslinga som gick in vid den temperaturenoch inte har med lägsta innetempen att göraOm dom inte har börjat att sälja den gamla modellen igen så har dom fel. Min har FP funktion och är köpt på Jula för en månad sedan. Det står i manualen att det blir +8 om man använder FP funktionen.HejJag ifrågasätter inte ditt svar du har säkert alldeles rätt...för dom var mycke' svävande på vissa frågor man ställdeså det är ju en himla tur att detta eminenta forum finns för slår vi alla ihop våra kloka skallar och hjälps åt så måste det ju bli bra.................