0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Skapa XML filen med asp, asp.net eller vilket programspråk du vill.Sen kan du visa graferna antingen i ett vanligt html/asp/aspx dokument eller köra med någon Flash OCX (eller vad det heter) i .net och få graferna i en windowsapplikation.Krävs en del programmering men det är det värt
Använder Rickards templogger... 1-wire med andra ord Men var tvungen att välja bort Lämpömittari mot ett annat program för jag gillade inte hur Lämp hanterar databasen.
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=16553.msg175978#msg175978Är bara en vanlig hobbyknackare... Men programmet har fungerat i snart 12 månader för mig Automatiska uppdateringar är avstängt för tillfäller så jag piper till i den andra tråden om det finns någon ny version.Oj, kanske svarade på fel fråga använder Logtemp för 1-wire prylar men har tänkt att skriva något eget till det också i framtiden.
Har också kikat på det. Väntar bara på lite denna tid som aldrig finns så ska jag stoppa in det i mitt program för elmätarloggning.
Nu har jag faktiskt fått till (och tid) ett litet testprogram som matar in 1-wire temperaturer i en databas. Bara att implemetera i ELM snart
Citat från: mikkola skrivet 08 november 2008, 07:07:32Har också kikat på det. Väntar bara på lite denna tid som aldrig finns så ska jag stoppa in det i mitt program för elmätarloggning.Föresten hur har du löst problemet om det blir strömavbrott...?