0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är det någon som har förslag på något annat plotpaket som går bra mot php ?
Private Sub Form_Load() MsComm1.DTREnable = True ' För att spänningssätta pinne 4 (DTR)End subPrivate Sub MSComm1_OnComm() Select Case MSComm1.CommEvent Case comEvReceive 'RD 'Utför nått bra vid RD Case comEvRing ' Ring detect. 'Utför nått bra vid ring osv... End SelectEnd Sub
Tänkte bara berätta att jag inte glömt er. Håller på att koda för fullt med min 3 månaders dotter liggandes brevid på skrivbordet så det tar lite tid...Borde finnas en beta om nån vecka eller så...
Har ni sett att Techtrade har en version av sitt elmätar program EMC.Nu kan den logga till en text fil och även skapa gif bilder direkt.Kolla här http://techtrade.se/sv/download.asp
HejJag har nu testat Mikkolas programsnutt och koppling, det fungerar men jag får väldiga kontaktstudsar.Nån som har en bra ide hur jag ska göra ?MVHMesser
Citat från: messer skrivet 03 december 2007, 00:00:29HejJag har nu testat Mikkolas programsnutt och koppling, det fungerar men jag får väldiga kontaktstudsar.Nån som har en bra ide hur jag ska göra ?MVHMesserI och med att den riktiga inkopplingen sker med komponenter får du nog inte något problem med avstudsning.
Citat från: PerM skrivet 03 december 2007, 00:34:23Citat från: messer skrivet 03 december 2007, 00:00:29HejJag har nu testat Mikkolas programsnutt och koppling, det fungerar men jag får väldiga kontaktstudsar.Nån som har en bra ide hur jag ska göra ?MVHMesserI och med att den riktiga inkopplingen sker med komponenter får du nog inte något problem med avstudsning.Vad menar du med riktiga komponenter? Jag har också problem med kontaktstuds men har trollat bort dem med lite programmering Tittar man på Techtrades inkopplingsschema så ska man helst ha ett 4,7k motstånd från RXD till TXD http://techtrade.se/sv/emc-connect.aspGår det att göra likadant med ett motstånd mot t.ex pinne 9 (Ring detected) och TXD?
Fler än du har dock undrat om det här med sista posten i text-loggfilen, så jag kommersnart att lägga ut en ny version där denna funktion måste väljas i setup. Det bör väl passadig bättre, då får du full koll på hur ofta programmet skriver till disken (om du samtidigtstängt av skrivning till pwrData.EMC - men då kan du förstås inte plotta och generera gif bilder).
Hej igen, Ny version av EMC-programmet finns nu att hämta på. http://techtrade.se/sv/download.asp Dina synpunkter angående loggning till textfilen var inte helt tokiga, så jag har nu lagt tilllite mer möjligheter till styrning av intervall mm. Den lite väl "smarta" funktionen att alltid skriva senaste värdet till slutet av loggfilen är nu också valbarså att man inte sliter ut flash-disken i onödan - jag tänkte inte på det... Man kan (som tidigare) välja minsta tid mellan posterna som skrivs till loggfilen, men måste välja omman även vill ha de temporära mellan värdena. Har även lagt till fasta intervall, som innebär att man synkroniserar loggningen till jämna tidsperioder.