0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Den bygger på samma mjukvara men kommer att ha en fristående centralenhet som kan logga fler saker och även utan att man har PC:n igång
Du kommer att kunna använda de gamla givarna till nya loggern, sedan kan du logga alla tempgivare du tidigare kunde + ett antal ytterligare saker som vi håller på att utveckla givare för - exakt vad som blir möjligt släpper jag inte ännu, men det mesta av intresse...Initialt kommer som sagt två elmätare att kunna loggas (direkt på pulsutgången), dessutom kommer högtemp att kunna loggas.Så om du vill köpa extra givare nu så blir det ingen prisskillnad.Man kommer däremot att kunna välja på tvåtrådsbuss eller tretrådsbuss (för tempgivarna) framöver, med tretråd kan man ha fler givare/längre kabel i varje kit.Dessa givare blir något dyrare då kablen är dyrare.Med nuvarande kit fixar den ca 140 meter totalt.Ett uppgraderingskit kan nog komma, men jag kommer att hålla låga prispåslag på centralenheten så det blir inte lätt att sänka priset på den.Det skall gudarna veta att det inte är lätt att dra igång tillverkning på ett seriöst sätt, återvinning (avgift), CE-märkning, ROHS-direktiv mm mm gör att kostaderna snabbt drar iväg, dessutom är det tidskrävande.Men har man baxat det ändå hit så måste man ju prova, alltid lär man sig nåt som man kan ha användning av framöver, och kanske, kanske kan det bli stort?Har gjort klart med tillverkare idag, så nu hänger det bara på leveranstiden. Thumbsup
Jag väntar fortfarande på en uppgradering från konstruktören, har inte hört nåt på en dryg vecka.Jag hoppas också kunna börja leverera före jul, men som det är nu kan jag inte påverka så mycket.Bara att vänta.
Logger blir en extern enhet med eget minne.