0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Citat från: ANPI skrivet 12 februari 2008, 14:22:06Citat från: Raffen skrivet 11 februari 2008, 22:41:09Citat från: ANPI skrivet 11 februari 2008, 22:13:38Citat från: Allbert skrivet 10 februari 2008, 16:14:34Hej alla vänliga som svarat mig!Jag har nu bestämt mig för att börja med 1 RAS-B10 i bottenvåningen. Sedan får vi se om det räcker, annars adderar jag en mindre pump senare. Eventuellt passar jag på och gör om mitt mekaniska frånluft till en frånluftsvärmepump.Hälsningar ANPIHej ANPI! Tycker att ditt beslut låter riktigt förnuftigt och klokt, och jag önskar dig verkligen lycka till i dina fortsatta övningar. Jag hoppas att du hör av dig och rapporterar lite hur det fortlöper. Mvh Raffen. Tack Raffen!Jag hör av mig och berättar hur det går.Hälsningar ANPIHej! Nu är pumpen installerad. Så tyst den är! Jämfört med min förra pump i mitt förra hus ( en Panasonic årsmodell 2001) så går både utomusdel och inomhusdel väldigt tyst. Just nu är det ca 0 grader ute.Även inomhusklimatet blev klart bättre. Den torra luften som kommer av direktverkande elelement av gamla sorten, förändrades direkt.Det blev också en väldigt snyggt monterad och jag är väldigt nöjd med installatörens jobb. Urban på Nettovärmepumpar levererade pumpen och gjorde jobbet.Nu en fråga: vilken temperatur skall jag ställa in på elementen? 15 grader?Hälsningar ANPI
Citat från: Raffen skrivet 11 februari 2008, 22:41:09Citat från: ANPI skrivet 11 februari 2008, 22:13:38Citat från: Allbert skrivet 10 februari 2008, 16:14:34Hej alla vänliga som svarat mig!Jag har nu bestämt mig för att börja med 1 RAS-B10 i bottenvåningen. Sedan får vi se om det räcker, annars adderar jag en mindre pump senare. Eventuellt passar jag på och gör om mitt mekaniska frånluft till en frånluftsvärmepump.Hälsningar ANPIHej ANPI! Tycker att ditt beslut låter riktigt förnuftigt och klokt, och jag önskar dig verkligen lycka till i dina fortsatta övningar. Jag hoppas att du hör av dig och rapporterar lite hur det fortlöper. Mvh Raffen. Tack Raffen!Jag hör av mig och berättar hur det går.Hälsningar ANPI
Citat från: ANPI skrivet 11 februari 2008, 22:13:38Citat från: Allbert skrivet 10 februari 2008, 16:14:34Hej alla vänliga som svarat mig!Jag har nu bestämt mig för att börja med 1 RAS-B10 i bottenvåningen. Sedan får vi se om det räcker, annars adderar jag en mindre pump senare. Eventuellt passar jag på och gör om mitt mekaniska frånluft till en frånluftsvärmepump.Hälsningar ANPIHej ANPI! Tycker att ditt beslut låter riktigt förnuftigt och klokt, och jag önskar dig verkligen lycka till i dina fortsatta övningar. Jag hoppas att du hör av dig och rapporterar lite hur det fortlöper. Mvh Raffen.
Citat från: Allbert skrivet 10 februari 2008, 16:14:34Hej alla vänliga som svarat mig!Jag har nu bestämt mig för att börja med 1 RAS-B10 i bottenvåningen. Sedan får vi se om det räcker, annars adderar jag en mindre pump senare. Eventuellt passar jag på och gör om mitt mekaniska frånluft till en frånluftsvärmepump.Hälsningar ANPI