0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Raffen!Jo, jag skall se om jag inte kan byta till en mindre på övervåningen. Jag har också lagt till ritning på övervåning.Vad sägs om placering av utedelar och L/L på övervåning?Hälsningar ANPI
Citat från: ANPI skrivet 10 februari 2008, 15:26:39Hej Raffen!Jo, jag skall se om jag inte kan byta till en mindre på övervåningen. Jag har också lagt till ritning på övervåning.Vad sägs om placering av utedelar och L/L på övervåning?Hälsningar ANPI Tänk på att en mindre pump ger mindre kyla AC ras pumparna är inverter så de skiljer inte mycket på min förbrukningen på en stor & liten har en bekant som har en E-12 6,5 kw i ett kontor på 30-40 m2 den har funkat kanon bra i snart 5år och i lill-stugan ca 80+50 m2 två våningar en E-12a på varje våning han bytte ut 2 små pumpar 4,5kw för de orkade inte med när det var 15-20 grader kallt nu är det inga problem mvh kjell
Citat från: kjell62 skrivet 10 februari 2008, 15:53:21Citat från: ANPI skrivet 10 februari 2008, 15:26:39Hej Raffen!Jo, jag skall se om jag inte kan byta till en mindre på övervåningen. Jag har också lagt till ritning på övervåning.Vad sägs om placering av utedelar och L/L på övervåning?Hälsningar ANPI Tänk på att en mindre pump ger mindre kyla AC ras pumparna är inverter så de skiljer inte mycket på min förbrukningen på en stor & liten har en bekant som har en E-12 6,5 kw i ett kontor på 30-40 m2 den har funkat kanon bra i snart 5år och i lill-stugan ca 80+50 m2 två våningar en E-12a på varje våning han bytte ut 2 små pumpar 4,5kw för de orkade inte med när det var 15-20 grader kallt nu är det inga problem mvh kjell Hej Kjell! Vad du pratar mkt strunt egentligen Kjell, en E12 6,5 kw i ett kontor på 30-40 m2, skulle inte förvåna mig om du snart försöker att få oss att tro på tomten också, vilket iof vore lite mer behjärtansvärt iaf. Varför tror du att det finns luftvärmepumpar av olika storlekar (i kw) förresten?? För om du fick bestämma så skulle väl alla ha minst var sitt pumpmonster á la Nocria e.d.Mvh Raffen.
Verkar som om några har en egen debatt i fler trådar denna eftermiddag. Vore bra om ni kunde hyfsa språket och vara mer ödmjuka i inläggen! Det blir bara trist att läsa och tråden spårar ur. Olika uppfattningar baseras ofta på olika erfarenheter och förutsättningar. /Al