0 medlemmar och 19 gäster tittar på detta ämne.
Och samma som min Pioneer.Högre vattentemp => Högre kondenseringstryck => Tyngre Kompressor arbete=> Högre effekt till kompressor => Högre effektvärde på elmätaren =>Sämre COP värde på pumpen.På dom 200-300W i högre upptagen effekt vid högre vattentemp har niett COP på ca 1.1-1.2.Mvh Teltur
Citat från: Teltur skrivet 28 januari 2011, 19:39:19Och samma som min Pioneer.Högre vattentemp => Högre kondenseringstryck => Tyngre Kompressor arbete=> Högre effekt till kompressor => Högre effektvärde på elmätaren =>Sämre COP värde på pumpen.På dom 200-300W i högre upptagen effekt vid högre vattentemp har niett COP på ca 1.1-1.2.Mvh TelturJag missuppfattar inte dej nu va, det är bara på dom 200-300W som har cop typ 1.2. alltså jag ska fa##göra allt jag kan med att försöka häva köpet Annars får det bli soptippen. Greven tycker jag verkar vara mycket hjälpsam och trevlig. Det är ju inte alla försäljare som är det efter ett köp.
Denna pumpen skulle ju ge mer än 6 kw...
Kör du med "trimmad" fläktmotor eller är det fortfarande den gamla 35 wattaren och det torra vädret som förlänger avfrostningsintervallerna?Har du några tips på var man kan få tag i en bättre fläktmotor?Mvh, Rickard.