0 medlemmar och 27 gäster tittar på detta ämne.
Citat från: Teltur skrivet 12 februari 2010, 08:32:38Vid det tillfället drog hela VPn 1640W , alltså med CP,fläkt,elektronik osv. COP momentan effekt blir då ca 3Är det siffror som stämmer med dina mätningar ?MVH TelturHm.. borde inte COP va bortåt 4,5 vid dessa förutsättningar om burken ska gå riktigt?Höres!-j
Vid det tillfället drog hela VPn 1640W , alltså med CP,fläkt,elektronik osv. COP momentan effekt blir då ca 3Är det siffror som stämmer med dina mätningar ?MVH Teltur
Jag har några funderingar. 1. Jag har alltså 2 cc seriekopplat, om den ena nu är sönder eller håller på att pajja. Motar det flödet då? Jag tycker ju att det borde det. Jag tror nu att det är den andra cc, den gamla Grundfors från 91" För den har knackat och låtit illa ett tag nu, så det är väll därför den låter som fasiken när jag sätter den på trean.2. Som det är nu så får jag inte upp hetgasen över 60c, vad tyder det på? utedelen varvar upp som den ska(tror jag iallafal)jag är inte säker på något med allt det här längre Amp ligger mellan 6-8A. Fasiken måste lösa det här nu, eller hoppas att våren är här snart
Att inte hetgasen blir varmare än 60 grader kan bero på att det är rejält kallt ute kanske?? När det är typ 15-20 grader så är min hetgas sällan mera än 50 grader.-j2d
Hej Bibbsan. På sid 229 kan du se några värden som jag redovisat. Kan komplettera med några värden från idag då pumpen verkar gå som tåget.Utetemp minus 3-4, torrt. Stöttande elpannans temp 50 grader.Värden tagna ca 10 min före påbörjande av avfrostningVatten in ca 45 graderVatten ut ca 51 grader Hetgas in ca 75 grader.Ström ca 7,1 A.Frostigt men ej igensatt på förångaren.Jag kör med utetempgivaren "lätt instucken".Efter avslutad avfrostning klättrar pumpen snällt upp till full effekt -ström ca 7,1 A -på mindre än 5 min.FridensGunnar
R410A har så liten glide att blandningen inte påverkas så mycket i en liten split om man pyser gaser om maskinen nyligen gått.