0 medlemmar och 47 gäster tittar på detta ämne.
Det är så spännande ThumbsupMin pump har inte avfrostat på 6 timmar efterssom 4-vägarn verkar ha hängt sig, ger lika bra effekt trots detta nu som för 6 timmar sedan Det är -22 och COP är 1.025 om jag räknat rätt (3000w ökar vattnet 3,6 grader från elpannan. VP ökar vattnet 1,6 grader vid 1300w). 3000/3,6 = 833 ->833*1,6=1332 -> 1332/1300 =1,025 i COP. Kan man räkna så och ha en elpannas tempökning vid samma vattenflöde som referens??Teltur, har ett gäng sensorer hemma jag också att börja labba med om du kommer fram till nått bra Ha de bra!!!-Johnny
Hej B_KSkall naturligtvis kolla noga några dagar framåt.Satte den nya givaren på samma ställe som original satt på,alltså ovan bef givarficka direkt på röret.Utegivare bortflyttad.Fram tills nu har det småsnöat hela tiden.(var ute och skottade idag.En Hel decimeter med snö ! ,puuuhh ) Kan i alla fall redan nu konstatera att det inga problem att bli av med frostenomkring nollan och fuktigt med den nya givaren.Johnny ,precis som B_K säger så verkar du få ut för lite .Kan nämna att minnya extra VVb är stämplad 1500W i verkligheten tar den ca 1350W.Stam , hur har det gått med pumpen , hittade du några klämda gasledningar eller ?MVH Teltur
N Nu har jag stängt av pumpen eftersom vi har att vänta en elkostnad på 12 spänn/Kwh i morgon mellan 07.00 0ch 10.00