0 medlemmar och 13 gäster tittar på detta ämne.
Halojjag håller på att få min pump att gå bra och har en undran vi har fyllt på efter installation av lååånga rör nu har jag hört att ah inte skall gå över 7,2, min går över det när den varvar fullt den ligger nästan på 8 hur är det med det? nu är det 8 plus utetemp och tanktempen är 44 är det samma förutsättningar då? att att det inte får gå över 7,2, jag vill ju inte tömma för mycket.sen hade jag en fråga tidigare om man kör mot en 300l tank med vv slingor som förvärmer till 200l vvberedare vad är bästa temp jag skall ha inställt på då rent ekonomiskt../Tomas Östersund
update1glad i hågen klev upp nu väldigt tidigt nyfiken hur pumpen har gått i natt och sorgligt nog så får jag ställa mig i ledet med en icke fungerande pump, utedelen var så full med is så att det kommer ut genom gallren på sidan dvs den har inte frostat av, tanken som började med 45 grader är nu nere på 29 det har varit som kallast i natt -2 så det tycker jag pumpen skulle ha klarat av, hmm vad göra nu?
vad kan det vara när den lämnar is längst ner....för lite kylmedel?/T
hej har kollat det och det är ingen oljefukt någonstans, jag vände om och körde kyla för att frosta av då gick det fort sista biten men den lämnar is på sista delen, nu är det varmare ute så jag frostade av det sista med värmepistol för att få bort allt och starta om pumpen igen den gick upp till 7,3 och gav värme som vanligt så den fick stå så medans vi åkte och handlade när jag kommer tillbaka så är den full med is igen, den har inte gjort en antydan till avfrostning.vad kan det vara när den lämnar is längst ner....för lite kylmedel?men den går upp i ah som den ska..konstigt../T
vad menar du med att flytta givare vid förångare?jag har flyttat utegivaren bara som Christian på ec föreslog så den ligger vid utgången på el kablarna under locket.
PS Berga_Kungen , du menar väl "Angående ampere mätning så ska den göras efter en avfrostnings cykel"MVH Teltur